Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettmat-utfodring
Läst 955 ggr
ForeverEmma_
1

Droppande vattenflaska

Igår så blev jag tvungen att köpa en ny vatten flaska till mina busar, då jag råka half paja deras gamla på morgonen. Men nu på morgonen så hade den nya vattenflaskan droppat jätte mycket och ungefär 1-2cm vatten var borta från flaskan. Finns det nått man kan göra så det slutar droppar?

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

fluffis
1

Jag har varit med om vattenflaskor från Savic som droppat. Det verkar mycket viktigt att fylla deras vattenflaskor så mycket man kan när man fyller på. På detta sätt har jag lyckats rädda en medan en annan droppar trots att den är proppfull. Jag gillar "vanliga" vattenflaskor bättre, de som är genomskinliga och ofta med röd underdel. Har du försökt skölja ur pipen ordentligt och kollat så att det inte sitter något där? Jag har varit med om när jag köpt flaskor i en djuraffär att de nog stått där länge eftersom de hade någon sorts spinn på/i sig. Fortsätter din flaska att droppa trots åtgärder tycker jag att du ska reklamera den där du köpte den.

ks.gerbil
1

prova att skaka den och trixa lite med den, sätt in mer/mindre vatten osv, det kan hjälpa ibland, annars tycker jag du ska ta tillbaka den till djuraffären och fråga om pengarna tillbaka och köpa en från ett annat märke.

Gerbil-hemsidan hittar du R

ForeverEmma_
1

Har skakat om den nu när jag kom hem, blåste även lite ner i pipröret. Det droppade inte nu när jag lämnade mitt rum. Så får se om den fortsätter droppa lika mycket som tidigare annars blir det att jag lämnar tillbaka den och köper en annan flaska på en annan djuraffär

Tsunamis
1

Testa olika vattentemperatur också det kan hjälpa. Testa med ljummet vatten.

MvH  Tsunamis

ForeverEmma_
3

Blev att jag lämnade tillbaka den vattenflaskan och köpte en lika dan som innan från en annan affär.

[Mina11]
1

Om det händer igen så brukar jag peta i pipan med ståltråd. Då brukar det bli bra.

tossi
1

Våran droppar oxå och den är alldeles ny, och dom sa att vi skulle ha i vitaminer i vattnet och att vi skulle byta varje dag. Stämmer det eller är det oxå felinformerat till oss?

lollynonna
1

#7 byta varje dag är rätt,men vitaminer?

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Bello_O
1

Jag köpte en ny flaska som mitt gamla märke, den hade nån sorts hake längst upp så den var lättare att hänga upp. Pipen på den läckte och provade i princip allt, den fortsatte att läcka… Jag bytte bara pipen på flaskorna x) Ett tips ifall man tar o köper en ny flaska och pipen passar på båda:P

Medarbetare på Sheltie Ifokus.

MysanGerbil
1

Vissa dagar kan min vatten flaska vara helt tom och då är det Helt fuktigt i spånet under men andra dagar så läcker den inte. Lite Skumt om ni frågar mig

Anne.K
0

#7 ger man gerbilerna rätt mat så ska man inte ha några extra vitaminer för får dom bra mat så får dom allt de behöver via maten. Däremot att byta vatten dagligen är bara bra så att det alltid har tillgång till friskt vatten.

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning