Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettburar-inredning
Läst 493 ggr
AnimalLover4-Ever
0

För litet eller?

Hej!

Jag ska snart köpa gerbiler och då ska jag ha ett akvarium då, men jag undrar om ett 310L akvarium är för litet 

Måttet är 125+50+50 är det för lite eller? får man plats med tillräckligt mycket spån?

Ni får gärna vissa era akvarium och hur dem ser ut

Tacksam för svar🙂

Zirel93
0

Det kommer funka jättebra :) Mitt är 135L tror jag och jag har 3st som får plats utan problem :)

ulrikame
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag har ett på 325 L och man får plats med mycket spån :D 

sen så behöver man inte städa mer än en gång varannan månad :)

se till att ha många papprullar under och över spånet så kommer de att älska dig ännu mer :)

ForeverEmma_
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Haha, 310L är verkligen inte för litet. Din gerbiler kommer att storm trivas där. Har själv ett på 275L. 

(Gammal bild)

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

AnimalLover4-Ever
0

#3 haha, det var bra att höra🙂

Alana82
0

Allt är jue relativt men 300 skulle jag säga är lagom, mina bor i drygt hundra liter och jag upplever att det är för litet så de ska få flytta till ett 300 liters så fort jag har fixat inredningen och flyttat om lite, har ett 750 liters som skall placeras någonstans i min tvåa plus 300L och 250L… det börjar bli lite trångt

The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers

Tsunamis
0

300 är för mycket om du frågar mig. Men det beror på hur tama gerbiler du vill ha 😉

Alla gerbiler föredrar inte att stanna i buren istället för att komma ut men väldigt många gör det (om man har en bur i den storleken alltså)

MvH  Tsunamis

linn8
0

Absolut inte för litet, jag tycker att man ska ha minst 50 l per gerbil:)

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

AnimalLover4-Ever
0

Har bestämt mig för att skaffa ett 222 liters istället