Vattenflaskan sönder (igen)
Nu har Bert och Danny bitit sönder en till vattenflaska, och under de senaste fyra dagarna så är det en om dagen. Och sen när de får nytt vatten så boxas dom om vem som ska dricka först. Vet någon om man kan köpa en vattenflaskshållare som stoppar odjuren från att bita sönder ännu mer? Efter den åttonde sönderbitna flaskan har jag tröttnat… :/ har någon samma problem och har en lösning?
http://www.zooplus.se/shop/gnagare_smadjur/burtillbehor/skalar_vattenflaskor/279259
Tror den är ännu billigare på zooplus.dk dessutom.
MvH Tsunamis
Hade samma problem! Jag hängde vattenflaskan så att de inte kunde klättra på den eller ens röra vid något annat än pipen. Sen så la jag in extremt mycket toarullar och papper åt dem. (Sen så köpte jag fler vattenflaskor att ha som reserv;)!) hoppas att det löser sig!
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
Du kanske kan näta in vattenflaskan? alltså själva plast delen?
Dogs is my world ♥
Min Gerbil bet också sönder ´pipen` på vatten flaskan. men då bytte jag ´pipen till en ny och den är röd då slutade hon att bita sönder den.( hon har bara haft sönder en) kanske de inte gillar färgen på vatten flaskan?
ps jag är ingen expert så jag gissar kanske är det så?
#4 jag tror inte att gerbiler påverkas av färgen. har du bara en?
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
Ja. Jag hade två stycken från början men Den ena dog av sjukdom. så då var min ena ensam några veckor. sen köpte vi en ny och då delade vi av buren. det gick bra men efter några veckor så hade Den nya gerbilen sår på svansen, och sen var det blod i buren och det kom från den nya Gerbilen. så då var de tvungna att bo ensamma och jag fick inte köpa en ny gerbil då min pappa tycker att två gerbiler räcker. efter det har hon bott ensam. men jag vill köpa en ny och sätta ihop dem men jag tror inte att det går då hon har varit ensam länge.
#6 jaha… tror det går,men,men.
// Linah
Gerbilsidan
Tror du att det blir svårt? Vanilja som hon heter är snäll, och busig. Men inte så tam. Jag vet inte riktigt hur gammal hon är mer än 7 månader i alla fall jag vet inte.
Det är ju lag på att man måste ha gerbiler två och två. Finns undantag då om gerbilen är i hög ålder och om det verkligen inte går att sätta ihop gerbilen med en ny.
Hälsningar Emma & Kardemumma
Vila i frid Bianca, Wilda & Mulan
7 månader är ju inte alls gammalt! sätt ihop henne med en 6 veckors unge så går det nog bra,om du läser andra trådar här så får du tips på hur man gör.
// Linah
Gerbilsidan
Jag läste någonstans att man kan ge dom lite havregryn och vatten på ett lock, som man vänder upp och ner istället för vattenflaska. Våra dricker inte från flaskan men äter havregryn och vatten. Dom törstar inte ihjäl på de viset. Och man vet att dom får i dig vatten varje dag.
Gerbilerna kanske vill ha något att gnaga på? prova att lägga ner toa papper eller toa rullar så kanske de slutar.