Skaffa gerbiler
Jag har tänkt skaffa gerbiler ett tag nu och har nu fått förälders tillstånd. Vet vad det äter och vad det inte ska ha äta/ha för leksaker/aktiveringar. Vet att de gillar att gräva gångar och att man ska ha minst 15 cm spån i buren. Vet också om några uppfödare som jag snart ska kontakta. Vad mer bör jag veta? Vad är för- och nackdelar med dom? Kan man ha en duna åt dem? har en dunabur som är 71x46x31.5, alltså en multy, fungerar det?
Ja, du kan ju ha en duna men akvarium är absolut det bästa alternativet eftersom dunaburar är gjorda av plast och gerbilerna kan därför gnaga hål i buren och ta sig ut!
Du kallar det djur, vi kallar det livet!
Som #1 säger är det säkrast att ha akvarium till gerbiler, dunaburar brukar dom gnaga sig ut ur tyvärr.
Dogs is my world ♥
Okej, då vet jag! :)
har för mig att dunaburar är väldigt dyra också. om man inte har råd med ett akvarium så kan man köpa en samla låda från ikea på 130 liter, även att det finns små ställen där gerbilerna kan komma åt att gnaga så gör dom inte det, har själv en sån låda och den funkar jättebra. tror den kostar 150 kr också så det är ju inte så dyrt och den är lättare att städa än ett akvarium.
Har redan en duna som jag har haft hamstrar i förut. Men nu ville jag prova något nytt djur då jag tycker att hamstrar är ganska ''tråkiga''.