Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettburar-inredning
Läst 691 ggr
diva
0

Inredning till bur.

Hejsan Jag ska skaffa mig 2 gerbiler och undrar vad man ska ha som inredning. Har ett stort akvarium dom ska få bo i. Vart köper man bra tillbehör på nätet.

diva
0

Alla tips är välkomna

Whippetgerbilen
3

Jag har ett hus, toarullar, matskål, trärör…. Ha ett hus med platt tak så du kan ställa matskålen på så att dom inte gräver ner den. Dom älskar äggkartonger också! Lycka till med dom!😃

Dogs is my world ♥

diva
0

Hur gör ni med akvarium med vattenmöjligheterna. Har man skål så är väl risken att den blir full av spån och hur sätter man fast vattenflaskan i ett akvarium

Prickbarnet
1

jag använder trähus, kartonger, toarullar, trärör osv. till sandbadet har jag en burk som jag köpte på ikea, så det inte ska komma in spån eller gerbilerna ska gröva ut sanden. här är en bra arikel hur man kan hänga upp vattenflaskan: http://gerbiler.ifokus.se/articles/4d71402ab9cb46222d055f6a-hallare-for-vattenflaska#articles-1 det finns också vattenflaskor med en ögla så man kan sätta ståltråd och hänga upp utan att göra en hållare.

Whippetgerbilen
0

Som Prickbarnet säger är det bäst att ha en vattenflaska, jag har en med ögla i.

Dogs is my world ♥

diva
0

Ja just har sett såna faktiskt. Då jan man fästa den i nät taket.

Tsunamis
1

Man kan ganska enkelt fästa en flaska med stårtråd också. Slå ett varv runt pipen och ett varv runt flaskan och spara en bit ståltråd längst upp som du sen kan hänga den på kanten av akvariet.

MvH  Tsunamis

diva
0

Någon bra sida på nätet man kan handla grejer till ett bra pris då.

ulrikame
0

hur ser din bur ut?

diva
0

Det är ett stort akvarium som är 95X42 och 43 cm högt

Ejeen
1

Jag brukar ha en hylla, mycket kartong, någon sten, trähus, trätunnlar, tunnlar av alla sorter (dock inte plast), TOALETTRULLAR (!), pinnar, vatten och mat. Det är nog allt, brukar även lägga in en bunt toapapper. Mina gerbiler "boade" med det.

ulrikame
1

har den en pinne tvärsöver akvariet så kan man hänga vattenflaskan där i ståltråd

Gerbilles
0

Några hemsidor som kanske kan vara intressanta i jakt på inredning/tillbehör är zooplus.dk eller zooplus.se (har för mig att den danska varianten ska vara billigare),  pwss.se, gnagarboden.se och animail.se 🙂

Lycka till med gerbilerna!