Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 531 ggr
chordatas
0

Är gerbiler bra husdjur?

Hej allesammans Jag har funderat på att införskaffa några gerbiler ett tag nu och lästnpå om de mesta. De verkade va hur underbara djur som hellst. Men på senaste tiden har jag börjat läsa om att gerbiler inte gillar att bli hanterade och kan jämföras med ett akvarium. Stämmer detta även om de hanteras från tidig ålder? För de var jusst därför jag blev intereserad av gerbiler, jag ville ha en gnagare som gillarnatt gosa och vara med. Kn ni rekomendera någon annan gnagare (inte marsvin, kanine eller hamster tack) som istället gillar att gosa och få tid. Mvh

cissi_1993
0

jag har alldrig haft gerbil så kaninte utalla mej om dom men jag hadde två råttor dom var jätte fina och ville vara med en men mina var aldrig så lärda så dom kunde kissa lite här och var (det var hanar) och dom var svåra att städa åt (av den anledningen föredrar jag kanin) men råttor är underbara djur.

panini
0

De flesta gerbiler gillar inte att gosa, nej. Om man har TUR så kan man få en riktigt mysig en, men även de är inte alltid så jätte gosiga. Så nej, gerbiler är inga sitt och gosa djur. Men de blir tama och vissa blir jätte tama och skuttar upp i handen direkt när man öppnar buren, men bara för de så sitter de inte stilla när man har de uppe utan de springer hellre runt på en och vissa tycker om att sitta på axeln och utforska :)

(Detta är min erfarenhet av gerbilerna!)

Andra djur: Råttor, Degus, chinchilla, möss mm :)

lollynonna
0

nej det stämmer inte tycker jag! gerbiler gillar att komma upp,men det den personen menade var nog att de grävde så mycket. gerbiler gräver ju väldigt mycket och av vissa som då "inte är vana" eller vad man nu ska säga,tycker att de är tråkiga. men om man väl får dem tama,vilket inte är så svårt,så blir dem ju väldigt tama:P de är ju också väldigt nyfikna av sig,det man bör tänka på är att inte fara för fort fram,och inte skrämmas,eller ta upp dem uppifrån.

sorry för flummigt inlägg,blir liksom så då man är lite halvtrött;)

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

taylor__lambert
0

Gerbiler är ju hur kelsjuka som helst! iallafall de 6 som jag nyligen skaffat. Dom är så sjukt roliga att kolla på med, de har alltid något roligt för sig, knäppa små saker är dom, hittar jämt på bus. Jag började hantera dom dagen de kom till mig, första dagen var det ju läskigt nu ca tre veckor senare kommer dom fram ditekt och stoppar jag ned handen så sätter dom sig där och vänta på att "hissen" ska lyfta ut dom. Man har ALDRIG tråkigt med gerbiler må jag säga. Mamma var lite skeptisk i början men nu tycker hon att jag hade gjort ett relativt roligt inköp, vi får ju en show till varje måltid :p

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Tsunamis
0

#2 medhåll från mig också. Gerbiler är inte gosiga i den bemärkelsen som råttor, katter och hundar blir. Tama blir de självklart, och snälla eftersom de gärna skuttar upp i handen men att få ett speciellt band med gerbiler är svårt och inte så vanligt.

MvH  Tsunamis

emsyzz
0

Det varierar men de flesta är inte så gosiga… De brukar kunna sitta stilla i knät några minuter men ganska snabbt vill de utforska världen igen;)

linn8
0

Alla gerbiler jag haft har varit kelsjuka efter året. Innan har de mest velat utforska men är ändå riktigt roliga att hålla på med! De klättrar runt och är bara mysiga:) ja, gerbiler är ett super bra djur!

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!