Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikett: burar-inredning
Läst 217 ggr
JessicaN
0

Hur många hanar i akvariet?

Funderar på att köpa ett 180 liters möbelakvarium. Hur många hanar kan man ha i det? Är det alldeles för litet för att ha 4 hanar i det?

JessicaN
0

Råkade visst bli dubbelt. Kan admin ta bort den ena tråden?

Anne.K
0

Upp till 4 kan du ha i det. Tänk dock på att ju större grupper man har desto större kan riskerna bli för osämja. Men 4 hanar i en grupp brukar fungera bra. Men viktigt att man ändå är lyhörd på eventuella signaler.

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

JessicaN
0

Absolut, och honor tänkte jag bara hålla 2 och 2, men hanar känns lite lättare att ha i större grupper. Har mitt gamla akvarium på ca 100 liter som kommer stå tomt så jag har det om jag behöver sära på några, och så tänkte jag köpa någon samla låda så jag har om det behövs.

Anne.K
0

reservburar är alltid bra att ha till hands när man pysslar med gerbiluppfödning. Det uppstår förr eller senare alltid situationer tyvärr där man behöver de där extra burarna. Så att alltid se till att det finns minst 1-2 lediga burar i hemmet är att föredra så att man alltid har plats om man behöver sära på en flock eller så :) .

Anne.K
0

Jag själv har just nu 3 lediga burar i reserv i min uppfödning kan jag tillägga. Väldigt bra att ha :) .