Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettburar-inredning
Läst 543 ggr
Ridtravartjej
1

Min bur :D

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad tycker ni om min egenbyggda bur? Och om inredningen? :)
Hade lite svårt att komma på vart jag skulle ställa mat och vattenskål och sandskålen utan att dom skulle gräva under så dom vickar. Fick bli en stor gryta och massa skålar jag inte använder :p
Men dom verkar trivas och kan bygga mycket gångar :)

The Animallovers!!!
0

Gud, den var väldigt fin. Och du har ju gjort den själv också:D

Du kallar det djur, vi kallar det livet!

The Animallovers!!!
0

Helst ska man ju ha vattenflaska till dem. Om man har vattenskål så är det lått att det kommer massa spån i, men om du inte kan fästa nån vattenflaska nånstans så får det ju med vattenskål också

Du kallar det djur, vi kallar det livet!

ulrikame
0

jättefin

om du har möjlighet så kan du ha vattenflaska som man hänger upp…

för stor vattenskål så får jag för mig att de kan hoppa i och det är inte så bra för de att bli blöta, då kan de bli sjuka…

du kan sätta en pinne rakt över buren och sätta fast vattenflaskan där med hjälp av ståltråd…

ungefär som det finns på akvarium.

blir lite avis på hur händig du är :)

skulle också vilja ha kunnigheten att bygga ihop såna där saker men tyvärr så har jag inte det, jag har det i huvet men kan inte sätta ihop det praktiskt ;)

blir roligt att följa dig här på forumet och se vad du hittar på :D

Ridtravartjej
1

#1 tackar :) jo dom hade bara en duna bur innan eller vad dom heter :) #2 och #3 Dom har alltid haft vattnet i skål så tror inte de ska vara någon fara bara att jag får byta vatten rätt ofta då de blir rätt mycket spån där när dom bygger om :p Och ulrikame, va kul att du tycker de :) jag ville ha ett akvarium och ska nog köpa ett när jag får bur eller bygga ut detta så de blir högre så dom kan klättra och så dom får mer spån :) Plus ska jag då och bygga en hylla där jag kan ställa vatten och mat på plus sanden :) Har några idéer jag får skissa ner så får jag väl dela med mig av dom här sen :)

97s.k
0

Jätte snygg! hur fick du fast glaset? var det där från början kanske?:)

Ridtravartjej
0

#5 kan fota när jag kommer hem :) Men de är ett lack bord från Ikea från början så glas skivan satt inte där från början :)