Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettgenetik-färger
Läst 417 ggr
JessicaN
0

Vilken färg?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Undrar lite över vilken färg min lilla grabb Snuttis har. Är inte så bra på alla färger än. Lite dålig bild men hoppas ni ser något sånär.

Anne.K
0

En vittecknad dark eyed honey kanske? Har du möjlighet att ta fler bilder från fler vinklar också och i mer dagsljus? :)

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

JessicaN
0

Tycker han ser så ljus ut. Kan försöka fixa bättre bilder imorgon. Han bor hos min styvson och jag bor inte med dom än.

Anne.K
0

Dark eye honeys som är vittecknade brukar bli nerblekta och rätt ljusa. Sedan kanske han även bär på någon blekgen med som bleker ner ytterligare. (Deh's är rätt känslig färg när det kommer till recessiva blekgener, de lyser väldigt lätt igenom). Men eftersom han är vittecknad så blir han nerblekt redan där. Alla färger bleks vid vitteckning.

panini
0

Skulle säga samma som Anne! 😊

Iselinka
0

Här är en bra sida för att jamföre färger

http://www.egerbil.com/colours.html

JessicaN
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en bild jag lyckades ta nu ikväll, tyvärr inte i dagsljus. Vilken vitfläcksvariant skulle ni säga att han är? Han har svarta ögon. Är han nerblekt DEH? Vad skulle han kunna ge för färger på ungar?

JessicaN
0

Den blev visst på sniskan…

Anne.K
0

Jag tror fortfarande på DEH. Möjligen pied collared om den vita kragen går hela vägen runt halsen? Har han bläs eller spots i ansiktet? Vad han kan få för ungar beror på hur hans stam ser ut?