Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikett: köp-sälj-omplacera
Läst 1101 ggr
Anne.K
0

(S) Vuxna och ungar från Myomorpha

jag tänkte slänga ut en liten fiskekrok nu när jag senare i sommar kommer ha en del gerbiler till salu. Både vuxna och ungar kommer att finnas tillgängligt. Ungarna är dock inte leveransklara förrän den 3.e juli då de är 7 veckor gamla.

Gerbiler man kan visa intresse på:

*Myomorpha's Moonwalk
Kön: Hane
Färg: Blue Patched
Född: 2013-06-25
Viktigt att veta: Har epilepsi. Så bör hamna i ett hem där man kan vara varsam. Och absolut ej till avel, då jag har satt avelsförbud på honom. 
Övrigt: En trevlig kille, som gärna kommer upp i handen och är lätthanterlig och snäll. Säljes ihop med en av bebisarna som blir lev. klara 3:e juli.
Hade egentligen tänkt behålla denna trevliga kille, men behöver släppa iväg lite gerbiler om min avel ska kunna fortsätta framåt. Så han säljes till rätt hem.
Pris: 150 kr
Länk till bild: Moonwalk

*Myomorpha's FuSoYa
Färg: Dark Eyed Honey
Född: 2013-09-06
Övrigt: En trevlig kille som kan säljas till antingen sällskapshem eller avel. (Ska han gå till avel så vill jag veta detta innan ett eventuellt köp). Kan säljas ihop med Yojimbo eller med en bebis.
Pris: 200 kr
Länk till bild: FuSoYa

*Myomorpha's Yojimbo
Färg: Black
Född: 2013-10-24
Övrigt: En blyg kille, men snäll. Får han bara komma till ett hem där man kan lägga ner tid på han så tror jag man kan få mycket utbyte av honom. Säljes enbart till sällskap då jag anser att han ej passar till avel. Kan säljas ihop med FuSoYa eller en bebis.
Pris: 200 kr
Länk till bild: Yojimbo

*Myomorpha's Nyårsnatt
Färg: Black
Född: 2014-01-01
Viktigt att veta: Har epilepsi. Dock har han inte haft några ep anfall sedan han var liten. Så det verkar ha lugnat ner sig. Går absolut ej till avel. Har satt avelsförbud på honom.
Övrigt: En ganska lugn och trevlig kille. Säljs ihop med en bebis.
Pris: 150 kr
Länk till bild: Nyårsnatt

Och så har jag en kull född 2014-05-15 på 8 bebisar, varav 7 troligen kommer vara till salu och kommer kunna säljas med ovanstående vuxna, samt i egna bebispar/trion. Dessa kommer vara leveransklara 3:e juli vid 7 veckors ålder, bebisarna kommer säljas för 200 kr styck, 400 kr paret eller 500 kr för en trio. För mer info om kullen är det bara att kontakta mig.

Alla gerbiler säljs med stamtavla + registreringsbevis, en liten påse med foder samt livslång support.

Myomorpha finns i Skara i västra götaland och är en registrerad och godkänd uppfödning i Svenska hamsterföreningen med gerbilsektion..

Bor du långt bort så finns det djurtransport i fokus samt olika djurtransportsidor på facebook man kan ta hjälp av.

Uppfödningens hemsida: Myomorpha.se

Kontakta mig antingen direkt i tråden, eller via PM eller till min mail: annekananen@hotmail.com

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Crest
0

Jag är intresserad av en unge från nya kullen, söker som sagt en kompis till en av mina gerbiler. Det är ju ett tag kvar tills de blir leveransklara, så får jag tag på en annan snart så köper jag nog den i stället. Men skulle det gå att tinga en tills vidare? :)

Anne.K
0

#1 jag kan skriva upp att du är intresserad. Tingning brukar jag inte ta förrän ungarna är iaf 3 veckor gamla då man inte kan garantera att alla överlever då tiden innan är sårbar. Men jag skriver upp dig som sagt som intressent iaf. :)

Anne.K
0

putt

Gerbilles
0

Det finns möjligtvis inte någon liten blue pojke i din senaste kull som är till salu? Oskyldig

Gerbilles
0

Såg förresten nu på din hemsida att det gjorde det! Ska bara prata med mina föräldrar om dom är med på att skaffa fler gerbiler, och är i sådana fall intresserad av Cloud Strife eller Moonwalk + antingen Nyårsnatt eller Sephiroth. Måste verkligen bestämma mig för två stycken haha, men dom är ju säkert lika underbara allihopa.. ^^

Är det något speciellt man borde tänka på med Nyårsnatt och Moonwalk om deras epilepsi, eller är det bara att dom inte passar till avel? 🙂 Tänkte på om dom är t.ex extra känsliga för stress eller ljud?

Anne.K
0

#4 Det finns en Blue patched pojke som kommer va till salu ur den senaste kullen :).

Anne.K
0

#5 Nyårsnatt verkar inte vidare känslig öht gällande sin epilepsi. Han har bara haft ett anfall under sitt liv vad jag kan minnas. Moonwalk däremot har kraftigare epilepsi men verkar ha blivit bättre nu. Innan kunde man inte hantera han alls när han var liten utan att utlösa anfall. Men nu i vuxen ålder så kan iaf jag hantera han utan några anfall. Men troligen är han nog känsligare för stress så med honom gäller helt enkelt att vara varsam med och undvika stressiga situationer för han är en underbar gerbil och har han det bara lugnt och skönt så är det jätte trevligt att pyssla med honom. Men en ny ägare får nog ta det väldigt försiktigt i början och verkligen låta honom bekanta sig i sin egen takt just för att undvika anfall.

Anne.K
0

putt

Anne.K
0

Nu finns bara 3 gerbilungar kvar att tinga ur min senaste kull. Det är 2 hanar och en hona:

Myomorpha's Cloud Strife - hane - Blue patched - Till Salu!

Myomorpha's Omega - hona - Nutmeg - Till Salu!

Myomorpha's Major Domino - hane - Black patched - Till Salu!

Cloud och Domino kan säljas ihop med någon av de vuxna hanarna som finns presenterade i trådstarten om man vill. Eller så Kan de säljas tillsammans eller separat om man vill ha en kompis till sin gerbilhane man redan har hemma.

Omega kan säljas ihop med sin mamma Myomorpha's Tofu, eller till ett hem där det redan erbjuds sällskap.

Anne.K
0

Nu är Myomorpha's Cloud Strife tingad också. Så nu finns bara 2 ungar kvar. Omega och Major Domino.

Anne.K
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild på söta Myomorpha's Omega. Bild tagen idag.

Anne.K
0

Bild på söta Myomorpha's Major Domino. Också tagen idag.

Anne.K
0

Uppdatering:

Major Domino är tingad.

Men en vittecknad silver nutmeg hane har istället kommit upp till salu igen, vid namn Myomorpha's Sephiroth.

Söta Omega är fortfarande till salu.

Bild på Sephiroth (vitteckningen syns väldigt väldigt svagt):

Anne.K
0

putt

Anne.K
0

Uppdatering: Nu är även Myomorpha's Sephiroth tingad. Nu finns det bara en otingad hona kvar i kullen. Myomorpha's Omega letar fortfarande efter någon som har mycket kärlek att ge :). Hon kan flytta tillsammans med hennes mamma Myomorpha's Tofu om det inte redan finns en ensam hona i det nya hemmet. Mamma Tofu är en väldigt framåt och rolig gerbil som alltid ska upp ur buren när man öppnar locket. Väldigt trevlig och lätthanterlig. Egentligen en gerbil jag kommer ha svårt att släppa ifrån mig. Men kan göra det för dottern Omegas skull om hon behöver ha med sig en burkompis.

Anne.K
0

OBS! Alla vixna gerbilhanar i trådstarten är fortfarande till salu! Moonwalk och Nyårsnatt kan säljas tillsammans. FuSoYa och Yojimbo kan säljas tillsammans.

Anne.K
0

Vuxna*

Anne.K
0

putt

Anne.K
0

Myomorpha's Omega, fortfarande otingad.

Nytagen bild på tösen:

Anne.K
0

putt. Finns fortfarande gerbiler kvar som gärna vill flytta till nya hem :)

Anne.K
0

putt