Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettburar-inredning
Läst 603 ggr
Ridtravartjej
0

Vad tycker ni om denna?

Vad tycker ni om denna bur?
Jag tycker den verkar rätt bra faktiskt, funderar på att köpa den till mina små i sommar när jag får lön för sommarjobb :D

http://www.zooplus.se/shop/gnagare_smadjur/burar_hagar/musburar/340304

*~HamsterHamster~*
2

Tycker den är alldeles för liten för det priset :/

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Prickbarnet
1

det dåliga med den buren är att det är en så stor del av den med galler, även att man kan ge dom mycket spån så kan dom skvätta ut ur buren. helst ska du köpa ett akvarium eller en 130 liters låda från ikea (samla lådan), jag har en samla och den fungerar jättebra! mina har aldrig gnagt på den och den är väldigt billig (149 kr tror jag) c:

97s.k
0

Om du nu vill ha en sådan så köp på blocket istället där kan du få en sådan för typ 500/600 kr :)

97s.k
0

Eller så kan du köpa stora akvarium på blocket för liten summa, det enda som behövs är ett nätlock :) Mitt tips är att köpa begagnat, annars blir det onödigt dyrt! :)

_Alicia_
0

Helst ska man inte ha galler till gerbiler då de kan skada sig eller så ligger hälften av allt spån på golvet "🙂"

~ Hälsningar Alicia, Hoppsan och Kiwi! ~

Alicias.nu

ttournesol.weebly.com

ForeverEmma_
0

Den är inge bra. Precis som #5 säger så ska man inte ha galler till gerbiler då dem kan skada sig när dem gnager på gallret och då får dem små sår runt sin nos.

Jag skulle rekommendera att köpa ett akvarium eller en samla låda

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

Gerbilles
0

Ja, det finns som sagt en risk att det slutar såhär… 😟

Så för gerbilernas hälsas bästa, samt att slippa behöva städa en gång i kvarten, så rekommenderar jag dig att skaffa antingen ett akvarium, en stor dunabur eller en 130 L samla-låda. ^^

pontushbg
0

Jag har osså funderingar på att skaffa denna bur, att man inte ska ha galler är väl i regel att man ej skall ha gallerbotten då dem lätt kan få pododermatitis. har en liknande bur som korttidsboende när man reser dock mindre o de spånet kommer aldrig utanför buren, fyller dock inte på upp till kanten för då blir de till att ta fram dammsugaren.

Skulle dock vilja ha en högre burdel så klättersektionen blir högre, 

Finns fina papegoj burar som jag ev kommer skaffa istället för ovannämnda o då enkelt bygga en nedre del i glas. 

Tycker ett akvarium inte uppfyller dess klätterbehov, ifs kan man ju ställa den på högkant =P

Anne.K
1

#8 gerbiler har inget direkt klätterbehov. De är marklevande gnagare som främst lever under jord i tunnelsystem. Och detta bör man helst uppfylla framför klätterdel. De har mycket större behov av att få gräva tunnelsystem än att klättra.

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

pontushbg
0

sorry, jag hade mina Degusar i åtanke 🤦‍♂️

The Animallovers!!!
0

Hejsan! Gerbiler ska helst inte ha galer alls, det absolut bästa är akvarium eller samla låda från ikea som sagt. Mvh The Animallovers

Du kallar det djur, vi kallar det livet!

The Animallovers!!!
0

Oj, menade galler såklart:-)

Du kallar det djur, vi kallar det livet!