använder ni samma bur?
när det väl dags att sätta ihop två gerbiler använder ni samma bur som har varit av delad eller tar ni en helt ny bur?
Hälsningar Emma & Kardemumma
Vila i frid Bianca, Wilda & Mulan
Om de sitter i avdelad bur menar du? Jag gjorde det precis nu, då tar jag bara bort själva avdelaren och låter de träffas. Själva vitsen med delad bur-metoden är att de ska få ett gemensamt revir, och då blir det också bäst om de får träffas på sitt gemensamma revir och inte på något nytt ställe, eller en ny bur.
håller också på med detta, 3 ihopsättningen nu🥵 jag gör som#1
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
hur länge bör man hålla på ?
#3 till de kommer sams. nu håller jag på med 3,de innan höll jag på med i 3 månader och dem slåss fortfarande… så jag tog isär dem och försöker med ett par nya.
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
#1 aa, det var med avdelad bur jag menade. Att man tar bort gallret.
Sen måste jag bara fråga håller nämligen på med två ihopsättningar som jag började med idag. Brukar det hända ibland att ihopsättningar kan nästan fungera på en gång?
För mina som är på 10mån fick ungar på 6 veckor idag och det var lixom bara i början dem höll på gnaga på gallret. Men nu kan ungarna vara vid gallret utan att dem äldre gör något. Speciellt i ena buren dem satt nyss och flera andra tillfällen nästan bredvid varandra vid gallret
#5 Ja är de unga brukar det gå snabbt. Har du t.ex. en vuxen hane och en på 6 veckor brukar det vara superenkelt, brukar räcka med nystädad bur och koll i början bara.
Är det fler än två individer och de är ett några veckor äldre än 6 veckor kan det ta längre tid. Honor kan vara lite jobbigare ibland också.
Men alla är ju individer :)
#6 Okej :) Hade förväntat mig mera aggressivt beteende så blev lite överraskad eftersom jag har honor som jag sätter ihop :)