Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etiketthälsa-sjukdomar
Läst 433 ggr
axa
0

Behöver hjälp!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej. Nu idag när jag kollade Niba och Ozzy så ser jag att Niba är röd och konstig runt nosen. Jag tänkte tillbaka då jag hade råttor och hur dom då kunde få en vätska rinnandes ur nosen som blev röd som såg ut lite som blod vid stress tror jag det var. Men det här var så mycket? Avvaktade och lät dom springa i mitt rum. Sedan börjar dom busa/gnabba lite och jag ser hur en pälstuss hamnar på golvet ifrån dom. Kollade båda två direkt, men ingen hade något sår eller var kal någonstans. Båda har vit teckning så jag kan inte avgöra vem som gjorde vad, men anar att Niba bet Ozzy eftersom Ozzy är ljus och Niba mörk. De är två bröder på ett år, bott tillsammans hela sina liv, aldrig bråkat, aldrig varit sjuka, bor i ett stort terrarium och ett akvarium och dom får daglig motion. Vad kan det vara med Niba och är pälstussen från gerbil? Det skulle vara väldigt snällt om ni även kunde säga vad för färger de har:) Niba har små vita stickelhår och någon har sagt att Ozzy är Lilac. (Bilder kommer) Denna bild på Niba gör sig inte till rättvisa, hans nos ser värre ut.

axa
0

Pälstussen.

axa
0

Ozzy.

axa
0

Niba.