Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettbilder-berättelser
Läst 635 ggr
Kelitzon
1

Konrad och Kliff

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, Är väldigt ny till Gerbiler i Fokus, Men har skaffat två jättesöta Gerbiler som heter Konrad Holmes och Kliff Moriarty :'D , Int så svårt att se temat kanske? ~

Jag är fortfarande osäker på färgerna ^^'' Men först ut är Konrad c: Han var lite oroad när han helt plötsligt skulle sitta på en handduk så hoppade runt och undersökte en massa. Men till sist satte sig han och åt lite solrosfrön så att jag fick några bilder på honom trots allt ~<3

Kelitzon
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och sen har vi Kliff, som är lite mer rädd än vad Konrad är och tyckte inte alls att det var kul att sitta på handduken så han sprang runt som ett yrväder och vägrade verkligen att stanna upp. Har inte listat ut vad som är hans favoritgodis än, han gillar inte solrosfrön lika mycket som Konrad så det går int att muta honom som man kan med Konrad >x< , Och inget annat jag prövat att ge honom verkar lockande heller >:

Men han är jättesöt ändå <3 Och han älskar att lägga sin enorma bak på Konrads huvud, och Konrad älskar att sova med Kliffs bak på hans huvud, speciellt om de ligger och sover i sandbadet. Det är deras favoritsovplats :'D

ForeverEmma_
0

Gud så söta och vad duktig du är på att fota gerbiler! Testa ge hasselnötter eller mandlar det gillar mina här hemma + solrosfrön då xD

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

Kelitzon
0

#2 Tackar <3

Ooh, ska försöka med det! Kliff kanske tycker att det blir lite roligare om han tycker om godsakerna xD

97s.k
0

Superfina verkligen och riktigt fina bilder!!❤️ Om du är intresserad av färgerna så tror jag Kliff är en Nutmeg precis som min Bumbi. Konrad är jag dock osäker på så det överlåter jag till någon annan 🤔Lycka till med dina gerbiler nu, jag lovar du kommer älska dem!

97s.k
0

Jag tror att Konrad är en Black pied collared, någon får rätta mig om jag har fel 😃

Gerbilles
1

Åhh, Holmes och Moriarty… 😍 Jag vill själv ha två som heter Sherlock och John (eller Watson) i framtiden hihi 😊 

Angående färgerna så säger jag också att lille Kliff är en nutmeg. Konrad är dock lite svårare, men skulle tippa på att han är en Black pied collared. Fina är dom i vilket fall som helst! ^^

Kelitzon
1

#4 Tackar ❤️ Jo, intresserad är jag alltid c: Försökte lista ut det lite själv, och antog att det var någon färg som Nutmeg eller Agouti, men vart int säker ^^'

#5 , det hade jag nog inte listat ut faktiskt, tackar ~ c:

#6 hade en innan som hette Knut Watson >: Tyvärr avled han första veckan.. Alla tre är bröder, och vi hade tur att Kliff och Konrad gick ihop igen efter en vecka ifrån varandra och allt är okej nu ^^

Prickbarnet
0

Kliff är en nutmeg och jag tror Konrad är black pied collared. c: har han några vita streck på resten av kroppen (ryggen osv)? isåfall är han black pied variegated c:

Kelitzon
0

#8  Ja, han har en vita sträck på resten av kroppen C: Så, då blir han Black Pied Variegated <3 Nutmeg och Black Pied Variegated, det är bra att veta ^u^ Även om ingen jag känner kommer förstå vad jag menar om jag säger det till dem, så får fortsätta säga att Kliff är Brun och Konrad är Svart och Vit XD