Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettbilder-berättelser
Läst 441 ggr
lollynonna
1

Äntligen hemma!

Nu har äntligen mina små gerbiler kommit hem till mig! Allt började i denna tråd,där Disyerto skrev om några gerbiler:http://gerbiler.ifokus.se/discussions/52f76cdbce12c42a3100290a-k-92-bewpolar-fox-gerbil De kommer från Göteborg,och jag bor här långt upp i norr. Så de har fått resa genom mer än halva Sverige! De är så fina! De är nu ca 3 månader:)

De kommer från Disyerto´s. En är cp agouti,helt underbart fin!😍 Den andra är en BEW,helt fantastisk! Goa är dem båda två!❤️

De fick stanna mellan-stopp hos EmmaPemma1 här på iFokus,i ca 3 veckor. Denna hjälp tackar jag otroligt otroligt mycket för,var nära att jag inte kunde ta dem annars… Men jättetack till dig Emilia!:D Och också stort tack till Alana82,som fraktade upp dem hit åt mig! Det var henne detta blev av,hon skulle till sthlm och sa att om jag hittar några gerbisar där skulle hon kunna ta hem dem så stort tack till dig med!:D 

Och  tack till Disyerto som jag fick köpa dessa gerbiler ifrån! Fick hem stamtavla för nån vecka/dag sen,fin den med:) Har tyvärr inga bilder just nu,bebisarna hos mamma och jag hos pappa:/ Men antingen mejlar mamma eller så fotar jag på fredag!:)

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

lollynonna
0

BEW:en är inte vit hon är snarare ljusljusgul med liite liiite tippning i pälsen.. ska det vara så? har nämligen aldrig i hela mitt liv sett en BEW;) ska visa bilder sen,men man ser inte så bra på dem:/

// Linah 

SolGerbilsidanSol

Anne.K
0

Vad är gerbilen för något rent genetiskt? Jag är inte alls insatt i BEWs men den jag hade var helt vit i pälsen och ingen tippning alls. Men BEWs kanske även dom kan se lite olika ut beroende på hur de är avlade och vad för gener de bär på. En BEW som inte är renavlad kanske har sämre färg… Men som sagt, jag är inte insatt i den färgen så kan inte svara på det. Du kan starta en ny tråd där man kan diskutera om saken :). Vore intressant.

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

lollynonna
0

#2 menar du vad den har bakåt i stamtavlan? vet att mamma är polarfox och pappa är burmese. om jag inte minns helt fel så är mammas mamma polarfox? kan kolla närmare då jag är hos mamma:) kan starta en tråd om det om ett litet tag;)

// Linah 

SolGerbilsidanSol

Anne.K
0

Då är det möjligen polarfox gener som spökar på gerbilen. Om det inte är så att den till och med är en polar fox? Jag har en polarfox hemma som är gul i tonen med svag tippning. Så det kan ju vara en polar fox du har och inte BEW…

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

lollynonna
0

#4 jo så kan det säkert vara. skulle bli glad om det var en pf,men tror ändå att det är en BEW:) det spelar ingen roll,tycker om henne lika mycket:) det syns mest på nospartiet och svansen.

// Linah 

SolGerbilsidanSol

lollynonna
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här är bilder på dem:D

// Linah 

SolGerbilsidanSol

lollynonna
1

hennes päls(cp agoutin då)

// Linah 

SolGerbilsidanSol

lollynonna
1

sista på henne

// Linah 

SolGerbilsidanSol

lollynonna
1

BEW det syns inte så bra på bilderna,kan inte alla inställningar och det var ett gode konstigt objektiv på.

// Linah 

SolGerbilsidanSol

lollynonna
1

BEW sudd

// Linah 

SolGerbilsidanSol

lollynonna
1

hennes svans,men somsagt syns det inte bra..

// Linah 

SolGerbilsidanSol

Tillao03
0

Ååå,vad fina:)

Tilde & GerbisarnaFörlägen

lollynonna
0

#12 tackar tackar;)

// Linah 

SolGerbilsidanSol