Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettavel-uppfödning
Läst 723 ggr
Tsunamis
3

BEW/CP planerat

Japp så är det. Än har jag inte släppt mina BEWs för jag gillar dem så mycket. Tanken var att min BEW rex import skulle få till det men han vägrar så jag grät en skvätt och fick titta på alternativ.  Jag har nu lånat hem en mkt fin BEW hane från mina gamla linjer för att para mina två honor från Calypsos (föräldrar & mycket i stamman också baserade på mina gamla BEW linjer, hähä). Så nu jäklar ska det bakas BEW! 😃

Ja bland annat BEW i alla fall… Det kan bli lite allt möjligt i alla fall i hos ena honan.

MvH  Tsunamis

Anne.K
0

Vad roligt att du ska fortsätta med BEW :) de är ju så fina! 

Jag älskade ju Chisai som kom från dig (må han vila i frid min underbara skrutt 💔) som var en riktig härlig individ som kröp djupt in i mitt hjärta den filuren!

Så nu känns det tomt utan den vita luddtussen, alla ungars lekfarbror 🌺

Sorry för OT 🤐

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

[GerbilLooover]
0

Roligt, BEW är en så fin färg :)

Tsunamis
0

Tack!

Hoppas på många fina bebisar 🙂

MvH  Tsunamis

panini
0

Åhh! BEW är bara så fint. Älskar den vita fina färgen :)

Gerbilles
0

Åh, så skoj! Håller tummarna för många söta bebbar. 👍

ks.gerbil
0

BEW all the way fina söta små gerbilisar på gång allså😃

Gerbil-hemsidan hittar du R

stjernblomman77
0

Åh vill ha en bew hane hoppas det blir bew bebbar snart så är jag med i intresselistan ;)

moawi
0

Kul!

Både Amalthea och Kali kan bära på rödögt så du vet, överraskande nog ;) Kalis brorsa har fått en rödögd unge och jag tror Amaltheas syster fick en rödögd unge i fredags. Lite kul ändå, finns knappt inte rödögt i ngn stamtavla men ändå dök det upp 😛

moawi
0

Ops, såg inte att det var en gammal tråd haha! 🤪

Tsunamis
0

Gammal tråd och inga ungar föddes tyvärr :/

MvH  Tsunamis

lollynonna
0

är BEW ovanligt? jag har uppfattat det som ganska vanligt iaf,men vet inte.

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Tsunamis
0

För 10 år sedan kunde man knappt hitta någon men numera är de mer vanliga. En BEW har väldigt många färggener i sig och förr var folk helt enkelt mer skeptiska till att blanda dem alla för att få ett vitt djur.

Ang. mina BEW planer så har jag gått bet två gånger men väntar tålmodigt på ett nytt par Kristallens Amore x Goldens Afrodite. Kan bli BEW, Colorpoint Agouti och Burmese även rex. Dock har inget hänt på 2 månader… så jag väntar men inte särskilt tålmodigt!!

Har köpt in en backup hane från danmark nu också så vi får väl se vad som händer här hemma.

MvH  Tsunamis

lollynonna
0

#12 okej! trodde att de var ganska vanliga,men jag vet inte:) colorpoint agouti, BEW och burmese är jättefina färger!😍 har alla själv;)

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol