Transporterar spånet
Jag har två gerbiler då, och så har jag byggt ihopa sånna Samla lådor från ikea till dem vilket de verkar ha uppskattat då det blev mycket springutrymme, och många möjligheter till gångar.
Iaf, i det ena "rummet" eller vad jag ska kalla det så hade jag bara tunnt med spån (har självklart jättemycket i de andra!) men just för att jag tänkte att här kan de istället för att ha en djup sandlåda ha en riktigt bred så att båda kan bada samtidigt, för första dagen vi fick hit dem spenderade de nästan hela dagen med att tvätta sig och rulla sig osv i sandlådan…
Men vet ni vad de små rackarna gör hela tiden, sandlådehuset är inte högt i tack som de samla, för att det skulle vara ett rum för just sandlådan, men de små busfröna har sprungit med spån i munnen fram och tillbaka, och efter några dagar var det trotts våra försök att rensa undan från sandlådan, fullt med spån ända upp i taket, och den är ändå mer än 30cm hög… Fullt med gångar är där också. Fattar inte att de småttingarna orkat bära över allt det spånet, och ändå är det mycket spån i på de andra ställena, men fullt med gångar överallt i det.
Så jag har gett upp, de får ha det som spånrum, så de får ist bada utanför buren när de ändå har "motionstid"
Visserligen tyckte de nog bättre om att bada i buren, men inget kan stanna ovanför spånytan för de gräver ner det, sovhus, matskålar, allt… hade inte hjälpt med en högkantad sandskål för den hade blivit nergrävd på direkten.
Har dock funderat på att testa att göra ett litet litet rum som en ovanvåning, så de måste klättra uppför för att ta sig dit, och ha sandbad där, så kanse de inte lika lätt att ta spånet dit… Men det vet man aldrig. 
Ursäkta det långa inlägget, men ville bara berätta vad mina små gerbiler har för bus, och se ifall någon har något annat tips eller har gerbiler som gör samma sak.

Jag tycker att det vore roligt att se bild på buren. Tycker att den låter väldigt spännande!

Ja, försök att fota, den låter helt otroligt gerbilvänlig!
Vi byter sand varje dag i vasen/skålen för den täcks av spån hela tiden. Det är nog bara så det är…
ja de skulle va kul att få se den :P
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower

Haha sicka små!
Men ja, bild vore kul att se!
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken
Hehe, vilka busfrön.
Skulle vara kul och få se en bild om du har ? 

Haha, jag käner igen mig =) Gerbilerna har sin egen kind of ordning :D
Bilder vore roligt att se?! =)

Ja eller hur, bild vill vi ha.
ja de e så kul när dom hålle rpå med spånet ^^ mian gerbiler har just nu gkort jätte fint i deras bur med gångar överallt under spånet ^^
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower