HJÄLP
Just nu håller jag på att sätta i ihop två honor (8 veckor och 6 veckor) orkar inte gå in i detalj varför jag sätter ihop de vid den åldern. Jag har en delad bur med galler i mitten som delar av den. Nu har de varit där i 2 dagar och deras beetende mot varandra blir bara värre. Min äldre hona försöker gräva sig igenom och attackera den yngre genom gallret. Den yngre stampar ständigt med bakbenen och är jätte rädd och underlägsen. Båda har jätte såriga nosar, min äldre hona har knappt någon nos kvar och är helt förstörd. Jag vet inte hur jag ska lösa detta… Kommer jag någonsin kunna sätta ihop de? Hur ska jag göra för att få de att funka ihop??
Du är inte sätta ihop dem om de beter sig på det sättet.. :( Hände en konstig sak för mig med när jag skulle sätta ihop mina kära Alvin,Muffin,Edward och Jacob så vi åkte bort tsm och när vi kom tillbaka till djuraffären som innan sa att dem var 99,9% killar sa att de var 99,9% tjejer , så du tror kanske inte att din nya lilla vän är en kille?
Medarbetare på Twilight, Sydkorea, Tv & Musik. ♥
"You nicknamed my daughter after the loch ness monster?!"
Nej, för ett tag sen köpte jag två som jag trodde va hanar men det visade sig att en var hona så vi sparade honan och lämnade tillbaka hanen (brist på plats och tid för fler gerbiler). skaffade sedan en ny hona för två dagar sedan och försöker nu sätta ihop de.. Så jag är säker på att båda är tjejer
Du borde ändå inte sätta ihop dem…
Men va ska jag göra?? Hon kan inte bo ensam ju
Är du säker på att den nya verkligen är bara 6 veckor gammal? Så att den nu inte hunnit bli könsmogen, för beteendet tycker jag dock inte låter som något en 6 veckors unge skulle syssla med.
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Du, chinchillor är flockdjur , min chinchilla HATAR andra chillor men hon måste vara ensam. Men tänk lite positivt , om du särar på dem så blir ju du deras kompis och dem kommer att bli mer handtama. Allt de behöver är :Kärlek och mycket tid med dig så ska du se att det går bra!! :)
Tack så mycket Roze4235 #6 Fick tyvärr bli så också, hoppas hon inte blir allt för deprimerad nu när hon inte har en rumskompis längre!
men det har bara gått 2 dagar! har försökt att sätta ihop mina 3 honor i närmare 2 månader,och de biter fortfarande varandra,men jag kör på delad bur igen och ger inte upp. senast idag hittade jag sår på 2 av dem,men inte stora.
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
Aldrig att en 8 veckors hona beter sig på det där sättet. Den är allra minst 2 veckor äldre än vad de sa till dig vilket också är väldigt vanligt på djuraffärer…
Ha lite is i magen och byt plats på dem ett par gånger per dag är mitt tips.
MvH Tsunamis
#9 ja,de sa åt mig att min nya hane var 11 veckor,skulle snarare tippa på 7 månader…
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
Jag vågade inte ha kvar henne där längre än så för hennes nos var så förstörd och just nu tror jag faktiskt att tippen på nosen kommer lossna.. :( därför fick det bli så. Och ja det kan säkert vara så att hon är äldre än vad de sa
Bättre du vänder dig till en uppfödare så att du kan få hjälp med ihopsättningen samt att du får tag på en gerbilhona i rätt ålder.
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning