färger,colourpoint
har ju haft 2 "siameser" i kullarna,men de var ju tydligen colourpoint nutmeg. jag är så himla dålig på colourpoint! nu börjar man ju bli tveksam på sin burmese också,är han burmese?
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
Den där är en Burmese :) så du hade så rätt så.
MvH Tsunamis
#1 phu,tack! men han här då? en mörk siamese eller?
// Linah
Gerbilsidan
#2 Normalfärgad siamese skulle jag säga, kan inte riktigt se kroppen men den ser ut som en vanlig.
Men siamese och burmese kan ha olika nyanser från bruna siameser till grå burmeser och ibland är det faktiskt svårt att se skillnad. Så det är lätt hänt!
MvH Tsunamis
#3 okej,han var vit med svarta "förmörkningar" vid nos,öron,svans och tassar,men nu har han blivit helt brun! såhär såg han ut då vi köpte han:
// Linah
Gerbilsidan
han har mörknat mycket. nu ser han ut såhär:
// Linah
Gerbilsidan
kan någon lägga upp en bild på en siameseunge?
// Linah
Gerbilsidan
#7 oj… då var verkligen inte mina siameser!🤪
// Linah
Gerbilsidan
hur ser man om ungen är polarfox/BEW/colorpoint nutmeg då den bara är några veckor? ni får gärna lägga upp bilder så att får se skillnaden också:)
// Linah
Gerbilsidan
#9 Tror det är ganska hopplöst fram tills att de börjar fälla och få tippning, typ vid… ja hur gamla var de nu, 7-8 veckor kanske.
Så man får nog dessvärre leva i ovisshet fram tills dess 😛 Om man inte kan klura ut det av föräldrarnas genkoder förstås.
#10 jaha,så då kan man inte se det? lite synd,men det får väl bli en överasskning då;)
// Linah
Gerbilsidan
puttar denna,och den som har/har haft vita bebisar,lägg upp bild,skriv färg och ålder:) färger är väl mest typ cp nutmeg,polar fox,bew osv:)
// Linah
Gerbilsidan