Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 623 ggr
97s.k
0

Vilka färger?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För ett par veckor sedan fick jag mina första gerbiler. Är ny väldigt nyfiken på deras färger. Vet ni vad deras färg heter?

Den första heter Bumbi och när jag fick henne va hon ljus orange med vit mage. På två veckor har hon förändrats otroligt mycket och hennes färg ändras från dag till dag. Just nu är hon myyyycket mörkare med bruna och gråa inslag samt vit bakom öronen och vita ränder på tassarna. Dock har fortfarande kvar sin mörka orangea färg i pannan och på huvudet. Vilken färg tror ni hon kommer bli och vilken är hon just nu? 😃

Min andra hona har ännu inget namn. Hon är vit med ljusgrå inslag här och har samt lite röda ögon. Jag funderar på om hon är lilac vittecknad, kan det stämma? 🙂 (vet att pälsen ser lite rufsig i men hon sprang i vattenskålen hahaha..)

97s.k
0

Ännu en bild på Bumbi :)

97s.k
0

Dock är ljuset fel för hon har verkligen INTE så mycket vit (som ni ser på bild 1) men ville visa det orangea i pannan! :)

97s.k
0

Och här har ni min andra gerbil som saknar namn :)

Whippetgerbilen
0

Hmm är inte alls så bra på gerbilfärger men #3 ser ut som lilac patched, men är inte alls säker så jag överlåter det till någon annan ;). Får jag bara fråga vilken bur dom bor i?

Dogs is my world ♥

Anne.K
0

Bumbi är iaf en Nutmeg :)

Den andra gerbilen är svår att se exakt på bilden.Men vittecknad Lilac. möjligen lilac pied collared. Eller lilac pied variegated då jag tycker mig ana en vit fläck på rumpan?

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Prickbarnet
0

Bumbi är en nutmeg, gerbiler med färgen nutmeg har sån orange päls som du nämnde när dom är små men får sedan mörkare med tippning :)

97s.k
0

#4 just nu är de i en tillfällig bur då jag försöker sätta ihop de ;);) #5 ja hon har en vit fläck på rumpan men är sedan grå igen vid slutet av rumpan och början av svansen :) dålig bild tyvärr… #6 jaha vad intressant! :D Kommer hon bli helt brun/grå-aktig tillslut och inte ha någon orange kvar?

Prickbarnet
0

#7 ja det kommer hon, så hon kommer ha samma färg som min Merry c: (dålig mobilbild men har inga bättre just nu :P)

Roze4235
0

Haha, hon ser ju precis ut som min lilla Roze! För visst sa du att hon hade små ränder på tassarna också? Får jag fråga om hon också börjar få små vita fläckar som liknar tänder vid munnen? Iså fall är hon jättelik min lilla Roziz!

Medarbetare på Twilight, Sydkorea, Tv & Musik. ♥

"You nicknamed my daughter after the loch ness monster?!"

97s.k
0

Ja små vita ränder på tassarna som du ser på den andra bilden, men inget vitt vid munnen #9

Roze4235
0

Naaw va gulligt! Här nedanför kommer en liten bild på Roze…

Roze4235
0

Man ser inte ränderna på tassarna så bra på den här bilden tyvärr..