Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettbilder-berättelser
Läst 651 ggr
Fairytail
0

Behöver bilder!

Är det någon som har en hyfsat bra bild på en Offwhite, Saffron och slate färgad gerbil? Bara en gerbil på varje bild. De ska användas i en artikel.

Om ni har bild på någon av ovanstående så lägg in dem i tråden. Tack på förhand.

Fairytail
0

Ingen som har en bild att dela med sig med?

Asa-N
0

Tyvärr inte på de färgerna :o(

Fairytail
0

Vad synd. Behövde bilder på dem…jaja, jag får strunta i att ha bild på de färgerna då.

Mymlan
0

#3 fråga på www.hamsterforeningen.se på deras forum. Har gerbil disustrådar där med..

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Fairytail
0

Ja, men ville använda mina egna bilder eller någon medlems här. Blir roligare då än om man ska låna bilder.

Twister
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bild på REW hanen Achak Mid Winter "Nickodemus".

Om du använder den skrv gärna att det är jag som tagit bilden. ;) (Astrid Hermansson, Twister's gerbiluppfödning)

Fairytail
0

Okej, ja det kommer jag nog använda. Den var skarpare än de bilder jag hade från början. Och så "slipper" jag ta nya bilder. Får se. ska ut o fota mina gerbiler lite. hehe

Men varför säger vissa Pink Eyed White och vissa Red Eyed White? Det är väl samma?

Twister
0

Det är inte samma färg genetiskt. ;) En REW, eller Offwhite har genkoden aa gg pp, medans en PEW har chch pp, och vad jag vet kan PEWs genkod se lite olika ut också. Utseendemässigt är skillnaden nog inte särskillt stor. ;)

Gerbilflicka
0

Jag har ju haft alla tre färgerna men jag kan inte hitta några bra bilder! :S Ska leta vidare!

dreamiz
0

Jag har bara saffron marsvin. Skrattande Hoppas du hittar bilder! #6 var ju jättebra!

Fairytail
0

#8 Så PEW & REW har samma fenotyp men är olika genetiskt? Men är Offwhite och REW samma sak? De har ju samma genotyp?

Lite förvirrande, men mycket intressant och lärorikt! :D

Fairytail
0

Ruby-Eyed-White (REW) 
(=Offwhite) 

http://home.wtal.de/ehr/gerbils/colors.htm

Twister
0

Japp ruby eyed white är samma sak som offwhite. =)

Förstår inte riktigt vad du menar med att PEW och REW har samma genotyp, men är olika genetiskt… ? Eller är fenotyp ett ord jag inte känner till? ;)

Fairytail
0

Okej, men då använder jag den bilden för att visa hur en offwhite ser ut..hehe

Genotyp = gener (insidan)

Fenotyp = Utsidan, alltså hur något ser ut.

Det var iof inte världens bästa förklaring, men lite snabbt bara. Min genetik lärare hade nog rynkat på ögonbrynet för den förklaringen…haha

Twister
0

Aha, tack! Hade faktiskt alldrig hört det ordet förut. ;)

Fairytail
0

Känns skönt att jag har haft någon nytta av mina lektioner i genetik. (Mycket intressant ämne) Och det är alltid kul att få dela med sig av det man kan till någon annan och det är även alltid roligt att lära sig något nytt. (Enligt mig)

Gerbilflicka
0

Orion's Little Lotte, saffron hona… dock ingen vidare bild är jag rädd. :/

dreamiz
0

#17 Lika vacker färg som på marsvin!

Fairytail
0

Ja det var vackert!

Achatina
0

Leta fram djur med de färgerna inom skåne så kan jag dra dit och fota x'D

Fairytail
0

Möjligtvis inte någon som har en bild på en slate?

Jonet
0

Jag ska köpa min gerbil på lördag 1/9. Den är slate. Kan försöka ta en bild på den då, om det inte är för sent!?

Fairytail
0

Nejd et är det inte. Men det får inte vara en suddig bild, utan man ska se färgen klart och tydligt. Glad

Jonet
0

Okej, Ska försöka ta en skarp bild.

Clariiz
0

#22; Ska du bara ha en gerbil?

Har ingen av de färgerna.. Men du söker inte bild på:

Spotted Nutmeg, Dark Eyed honey eller en grey agouti?

Det verkar väldigt intressant men genetik :) Vart kan man lära sig sådant?

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Jonet
0

Jag har fått hem dom nu. Men lite svårt att ta en bra bild, de springer bara runt hela tiden.

Clariiz
0

#26; Välkommen till livet som gerbil-fotograf :P xD det är väldigt svårt.. När du lärt känna dem så kan du lägga lite av deras favvogodis eller något i handen och fota när de äter. Att bara låta dem springa i händerna brukar underlätta fotandet :)

vad roligt att fått hem dem! hur många? honor/hanar?

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Jonet
0

Tack för tipset. Det blev 3 st hanar. :D

Clariiz
0

Varsegod :) vad kul :) färger?

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Jonet
0

En är jag nästan helt säker på att den är slate men de 2 andra vet jag inte..

Katter3
0

Är detta en slate? (Bättre bild kan tas.)

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Jonet
0

Är denna en slate? Jag tror inte att det är någon slate utan en blekt black. Men som jag sagt så är jag inte den bästa på färger direkt.