Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etiketthälsa-sjukdomar
Läst 297 ggr
kaptenanna
0

Mystiskt sår

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Idag upptäckte jag att Morton har på något sätt fått ett sår över nosen och en liten bit ut på kinden. Det är inte något blod såvida jag kan se, och det ser inte särskilt djupt ut. Är det någon som har stött på denna typ av skada förut? Kan han ha bråkat med sin bror? Eller är det mer troligt att han har gjort illa sig på något i buren? Jag bifogar en bild jag lyckades få på honom (vilket i sig är ganska ovanligt, haha) men eftersom att han är supersvart är det rent fototekniskt lite svårt att se. Jag ringade in såret för tydlighetens skull.

burmesee
0

Det ser ut som han har skavt sig på något, om han hade bråkat med sin polare så är det oftast små djupa sår, "tandstorlek". Men håll lite koll på dem båda, gnager de på något som ger skav eller tjafsar med varandra. Du ser inga andra sår på kroppen, kolla runt halsen på dem. Svarta gerbiler är alltid lite extra krångliga att se skador på.

Disa, Hollywood's gerbiluppfödning

ForeverEmma_
0

vad har du för hus till dem? För det kan kanske vara en spik som sticker ut från huset så kolla det. För jag har ett sådan här http://www.zoo.se/natural-living-jesper-trixie-hornhus-ofargad-32-cm.html hus till mina och där vet jag att det kan komma fram spikar ibland efter att dem har gnagat på huset

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta