Tappat livsgnistan
Mina två gerbiler börjar väl bli gamla, antar att det beror på det. Dom är ca 2 ½ år, vi vet inte så noga eftersom dom är från djuraffär.
På senare tid har dom sovit mkt, inte alls varit lika aktiva i buren och när dom får springa på golvet lessnar dom snabbt och vill helst tillbaka till buren.
Finns det nån som har något tips på aktiviteter elr liknande? Känns så hemskt att se dom så likgiltiga eller vad man nu ska säga…
/Emma

Så var det för mina också :/ Dom tyckte inte alls att det var kul längre. Mina små bebisar hade växt upp. Men köp nya leksaker och ha mycket spån så dom kan gräva. Då har dom kul i buren. Och när jag skulle ta ut mina så satt jag på dom enkla selar, gjord av två hårsnoddar och ett långt snöre. Då fick dom springa runt i hela huset utan att kunna rymma :)
Min gerbil verkar också ha tappat livsgnistan + att hon är ensam. Hon är 2,5 år också.
Men jag har börjat träna henne och det verkar hon tycka är kul, jag håller på att lära henne stå på bakbenen på befallning, komma när jag ropar, sätta upp tassarna på min hand mm. Hon får en halv solroskärna som belöning då som hon älskar. :)
Det här var precis i början av träningen för någon vecka sedan. Tyvärr så hade jag bara oskalade solrosfrön så jag fick snåla väldigt mkt så att hon inte skulle bli fet.

#3 Så charmig din gerbil var och duktig, såg sådana gerbiler i våran djuraffär här om dagen. Så fina. Har alla dessa samma färg eller finns det fler färger på dem?
#4 Tack. :) Ja, alla såna gerbiler har samma färg.
Har du sett egyptiska i en djuraffär? Åh, jag har letat så mkt efter egyptiska för att Piff inte ska vara ensam. Vet du var djuraffären har fått sina ifrån?