Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 195 ggr
ForeverEmma_
0

Hur lång tid?

Hur lång tid skulle ni säga att det tar att sätta ihop två stycken gerbiler om allt går som det ska och utan problem?

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

burmesee
0

Det beror på kön, ålder osv. En ung hane med en äldre går oftast enkelt, honor kan vara lite svårare. Men cirka 3-4 dagar om du gör enligt konstens alla regler, läs de artiklar som finns tex här på iFokus. Kan ta längre tid också, så låt det ta tid. Lär dig att titta på gerbilernas kroppsspråk och ta kontakt och hjälp av en erfaren uppfödare om du blir osäker. :)

Disa, Hollywood's gerbiluppfödning

ForeverEmma_
0

Det är honor på 9månader (nu e dem det) som kommer få en varsin kompis så fort jag hittat två unga gerbiler

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

Anne.K
0

Det är så svårt att svara på. När det gäller honor så kan de gå på en gång men det kan även ta väldigt lång tid det beror på hur svåra de vuxna honorna är. Och det kan även vara så illa att det inte går alls. Mina erfarenheter hittills med ihopsättning av honor är: - de kommer överens på direkten. - det tar ett antal dagar i delad bur innan den vuxna accepterar ungen. - den vuxna honan dödar ungen. Tack och lov har jag bara råkat ut för den sista punkten en enda gång hittills. Och det var fruktansvärt! Så mitt bästa råd är att låta det ta tid och var noga med att läsa kroppspråket på honorna.

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning