Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 251 ggr
ozzybozzysmatte
3

Gerbilägare må ni tro!

jag måste berätta för jag är så glad så jag spricker snart!

när jag var liten hade jag 2 gerbiler. de gick bort 2012, 6 år gamla.

idag gick jag in på djuraffären för att handla mat till mammas katt. och så när jag går förbi djurrummet så står det en liten gerbil på bakbenen i en av burarna och ser på mej. den här gerbilen råkade då vara Jess, som jag har valt att kalla den. jag gick närmre, och i samma bur låg en till gerbil, som jag har valt att kalla Stacey. båda två var gråa (är dålig på teckningar så döm mej inte) och när jag såg på dem kom gamla barndomsminnen upp. det gick en halvtimme, och på den halvtimmen hade jag ringt mamma, övertalat henne och mamma hade kommit dit.  Jag hade ju buren och hjulet och matskålen och sandfatet kvar hemma! jag har hört flera styckna gerbilägare säga att man ska köpa från uppfödare i stället för i butik, anledningen vet jag inte, men jag kunde inte så emot. kärlek vid första ögonkastet.

så idag gick jag in i affären för att köpa kattmat, och kom ut med det - och två gerbiler.

lollynonna
0

åh så kul! tänk dock på att man inte ska ha hjul,och maten kan du strö ut! skicka bilder på dem så kan vi säga färgen!:D

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

ozzybozzysmatte
0

#1 oj ska som inte ha hjul? det sa hon som va i affären att man kunde ha. varför kan de inte ha det? min telefon strular tyvärr, och jag har inga bilder på datorn. men de är ljusgråa med vitt i nacken och längst ut på svansen och på nosen båda två. ända sättet att skilja dom på är att Jess har mer vitt i nacken och är lite större. kan sitta och titta på hur de stökar runt och undersöker buren i timmar, de är så söta! :')

lollynonna
0

#2 de kan skada ryggen/svansen:/ men på din färgbeskrivning låter det som att de är lilac patched:)

// Linah 

SolGerbilsidanSol

ozzybozzysmatte
0

#3 jaha okej, tack för att du skrev det, gick just och tog ur den ur buren. tack så mycket för varningen :)

lollynonna
0

#4 ingen orsak:) man vill ju bara djurens bästa och du verkar ju vara en sån med:) jag vet hur det är då man bara blir fast sådar har köpt 2 gerbiler från djuraffär bara sådär haha;)

// Linah 

SolGerbilsidanSol

Anne.K
0

Vad använder du för bur?

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Emouse
0

Så härligt!😃

Låter som lilac patched på din beskrivning men det skulle vara enklare om man kunde få se bilder, men grattis till de små iallafall!❤️

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

ozzybozzysmatte
0

#6 en vanlig tvådelad plastbur, tror att de kallas för Duna.

ozzybozzysmatte
0

#7 tack så mycket! ❤️

Anne.K
0

#8 okej det funkar. Du kan sätta för en metallplatta för hålet där vattenflaskan är tänkt att sitta. Då har du möjlighet att fylla dunan ordentligt med spån. :)

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

ozzybozzysmatte
0

#10 aha, smart! i framtiden ska jag ha ett akvarium, de har dunan fram tills dess :)