vad borde veteriären göra?
så kiro här har nu en sne tand vliket lett till att han troligen har för långa tänder också så nu har jag fixat massa gott som han kan äta och imorgon ska jag åka till veterinären så jag kan få en tid för att fixa det. jag ska försöka få en smådjurs veterinär men även så så skulle jag vilja veta vad dem exakt borde göra för att fixa detta, så jag inte går med på något helt onödigt eller skadligt för gerbilen
jaja.. jag är väl lite tittig men litar inte riktigt på veterinärerna på den här kliniken så skulle vilja höra om ni har haft en gerbil med en sne tand och vad gör dem isf för att fixa det?
Jag har klippt tänderna själv på två gerbiler som fick för långa. De tuggade på hårda saker alltför sällan (trots att de hade tillgång till det). Märke att de började gå ner i vikt så jag undersökte dem och insåg att tänderna var alldeles för långa.
Men det är ganska pillrigt att klippa själv. Jag hade en hjälpande hand, men om du är osäker kanske veterinären funkar bäst! Ofta är de tyvärr väldigt okunniga på smådjur, men jag tycker nog att någon ska klara av att fixa tänderna i alla fall.