Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikett: burar-inredning
Läst 1485 ggr
Tjorvis
0

Far, jag kan inte få upp min kokosnöt!

Jag har införskaffat kokosnöt till mina gerbiler.
Någon som har några tips på hur man får upp den?
Haha, det e helt omöjligt.

Sen undrar jag hur noga jag ska vara med att rensa den senare. Dom kan ju äta kokosflingor har jag förstått - men hur funkar det med färsk? Glad

[Tassy]
0

såga av ena toppen på nöten, det blir bäst. Går man lös med hammare brukar hela eländet spricka och det är kokos och kokosmjölk + nötflis överallt… Oskyldig

Tjorvis
0

Ok tack! Jag försökte göra nån slags skära/såga-variant med en kökskniv, men dom är ju inte riktigt lämpade för det. Att jag inte tänkte på en helt vanlig såg Tungan ute
Tack! Nu ska det säkert gå bättre Glad

[Tassy]
0

Skrattande jo det tog ett tag för mig med att komma på sågen… Som kanske kan gissas Cool

cecilia34
0

Vad  ska du göra med kokosnöten för kul ? nyfiken     Skrattande

Tjorvis
0

#4 Cecilia

Jag tänkte den kunde funka som leksak/bobygge/inredning/gnagpinne Glad

Jag sågade den på hälften och gröpte ur den.
Ena halvan la jag in i buren och andra la jag på deras lekplats.
Den i buren började dom genast gnaga på, sen tog det inte lång tid förrän den försvann ner i nån av gångarna Skrattande

Den som ligger på lekplatsen har mest varit lite å gnaga på, gömma sig under eller stå och spana på.

Jag gav dom några småbitar färsk kokosnöt som var väldigt poppis!

Övriga kokosnöt-bitarna sparade jag i en låda och stoppade in i kylen.

Om nån förresten vet hur länge kokosnöt håller i kylen så hojta gärna till, jag brukar inte ha färsk kokosnöt hemma Glad

Sherlock-Watson
0

Jag fick upp min genom att såga av ena sidan men det tog lång tid (min pappa gjorde det)😉

Annars har jag läst att man kan göra hål i dom genom att göra ett hål i en av dom tre plupparna för en av dom är alltid mjukare än dom andra och sen tömmer man den och sen släpper man ner den på typ asfallt. (Man måste släppa)