Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikett: köp-sälj-omplacera
Läst 357 ggr
Crest
0

(K) Ung hane alt. steril hona

Hej!

För ett par veckor sedan var jag tvungen att separera mina gerbilhanar pga bråk, och söker därför nu en ny kompis till den som blivit ensam. Antingen en ung hane (i första hand från uppfödare), eller en äldre hona som inte är fertil längre. Bor i Göteborg, så det är en fördel om du bor i de trakterna, men hör gärna av dig även om du bor lite längre bort. Har en sommarstuga utanför Jönköping/Falköping så det skulle också fungera.

Anne.K
0

Om du inte hunnit få tag på någon innan så kommer jag ha en kull som föds snart och då finns möjligheten att få en liten hane ifrån mig. Men de är inte födda ännu. Men tänkte att om du inte fått tag på någon innan de blir leveransklara så är du i så fall välkommen :).

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Crest
0

Det vore jättebra! :) Tack! Ungefär när blir de leveransklara i så fall?

Tsunamis
0

Jag har eventuellt en Nutmeg hane till salu om det vore intressant? Ska bara kika ifall den intresserade köparen skulle ha honom eller inte. 

Han är 12 veckor så inte en bebishane men yngling i alla fall.

Finns i Floda men jag är lika mycket i Göteborg ändå på vardagar och helger så det skulle gå fint att mötas i stan med.

MvH  Tsunamis

Crest
0

Brukar det fungera bra att sätta ihop lite äldre gerbiler med varandra? För i så fall vore det ju toppen, skrev bebis mest för att jag inte trodde det gick att introducera annars :) Köpte en nutmeg av dig för något år sedan (det är han som är ensam nu) som inte mörknat. Tycker den ljusa färgen är jättevacker, men tror du denna ungen kommer mörkna?  ^^ För annars tror jag tyvärr jag skulle ha lite svårt att skilja dem åt :P

Tsunamis
0

Min är efter ljusa föräldrar men han är mörk i färgen. Nutmegs är sällan exakt likadana eftersom de kan variera så mycket i färgen så det ska nog inte vara någon fara. Kan knäppa lite kort på honom också så får du se!

Hanar är ofta inget problem att sätta ihop det är honor som brukar vara grinigare med det.

MvH  Tsunamis

Anne.K
0

#2 De kommer ju tyvärr inte vara leveransklara förrän i juli så det blir ju ganska lång väntan.
Men har du tur så kanske du får gerbilen från Patricia :).

Crest
0

#5 Men då så, i så fall får du gärna höra av dig när du vet :) Bilder skulle vara roligt att se!

Crest
0

Har en till fråga - just nu har jag delat av akvariet med en träskiva. Den sluter nog inte helt tätt, utan de kan höra och kanske känna doften av varandra. Kan detta bli ett problem när jag introducerar den nya? Har en samla-låda i källaren som jag skulle kunna ta upp annars, men vill helst slippa det pga platsbrist.

Anne.K
0

#8 dela av akvariet med plexi glas eller riktigt glas istället och silikona fast. Detta blir mycket säkrare. Och de slipper även störas av varandra :).