Frågor
Okej, eftersom jag idag har fått separerar mina två honor efter att dem börjat jaga varandra som ni kanske har läst i ett annat inlägg så skulle jag behöva lite svar på några frågor.
1. Den ena bor i ett akvarium och den andra bor i en duna bur, och skulle det gå att byta plats på gerbilerna efter varje städning (ca 5 veckors mellan rum) så att den som bor i duna buren kan också få en större möjlighet att gräva? Eller blir det för stressigt för dem att byta bur?
2. Jag kommer ju bli tvungen att hitta en ny kompis till mina gerbiler eftersom dem bara är ca 9 mån och hur länge kan jag vänta med att skaffa en ny gerbil kompis till dem? Ska nämligen ha praktik i sommar i 5 veckor och kommer vara i Borås och inte hemma i Stockholm.
3. Vet ni några mer uppfödare i stockholm än Nomnom's?
4. Hur länge ska jag låta mina tjejer vara innan jag kan börja hålla på med dem som vanligt, typ rasta dem osv.
Hälsningar Emma & Kardemumma
Vila i frid Bianca, Wilda & Mulan
Putt
1. Ja det bör egentligen inte vara mer stressigt än när man t.ex. tar ut dem för rastning, det är ju också en ny miljö. Ta gärna med lite av det gamla spånet bara så får de med sig lite doft. Bör inte vara några problem :)
2. Tja, det bästa är ju alltid att hitta nytt sällskap så snart som möjligt men går det inte så går det inte. Jag har haft gerbiler ensamma i 1-2 månader i väntan på sällskap och även fast det inte är optimalt så går det ju. Men gerbiler kan reagera olika på ensamhet, en del blir lätt stressade och stissiga medan andra kan bli slöa och sover mycket.
3. Inte vad jag kan komma på… Midgårds finns ju i Västerås men har inte så bra koll på om det är aktuellt med kullar eller inte.
Jag har ev. leveransklara ungar den 25 juni (de är ofödda men om jag utgår från beräknat födelsedatum) och jag bor nära Borås om det skulle passa på så sätt.
4. Om de inte skadade sig i bråket så kan du ju pyssla med dem som vanligt. Om de däremot är skadade, vänta tills de tillfrisknat.
1. Va bra då kan jag byta plats på dem efter städning :) 2. Hmm…. Då kommer jag nog få utöka mitt gerbil letande lite eller mycket 3. Du kanske menade att dem är leveransklara 25 juli? För om det skulle vara så skulle det nog kunna gå att köpa från dig (om du gillar mig såklart) för jag ska vara i Borås från vecka 26-30. Jag kommer dock åka tåg hem igen om jag inte kan få mina föräldrar att komma och hälsa på isåfall vecka 30 och kan köra dem hem. 4. Inga blev ju skadad så då kör jag på som vanligt :)
Nej jag menar juni, så det blir väl vecka 26 då typ :)
aha, då kommer det nog inte funka att jag köper av dig :( kommer inte vara hemma alls något mellan v. 26-30 och har ingen annan här hemma som kan sätta ihop dem heller :(