Ny gerbilägare - ny på forumet
Hej!
Jag är en ny gerbilägare, och därmed även ny som registrerad medlem på forumet!
Jag tänkte presentera våra två gerbilpojkar som är lite över 5 veckor gamla. Den mörka heter Morton och den ljusa heter Frans. Som ni säkert vet är de ju livliga små rackare och därmed svåra att få en bra bild på då de vägrar sitta still länge nog. :)
vilka fina! de ser ut att ha en stor rolig bur också🙂
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
Wow vilken bur^^ välkommen till gerbilvärlden och forumet!
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
Sjukt söta! :> Välkommen hit och lycka till!
☻/ This is Bob. Copy and paste him
/▌ all over iFokus
/ \ so he can take over
Välkommen hit, vilka fina gerbiler du har!
Disa, Hollywood's gerbiluppfödning
Hej och välkommen! Fins gerbiler du har, de verkar ha en väldigt fin och roligt bur. Skulle du kunna ta kort på hela buren så man får se lite mer. Behöver lite inrednings tips! Tack och hej då så länge!
Söta gerbiler och buren ser ut att ha jätterolig inredning :) välkommen hit :)
Tack så mycket allihopa! Vilket vänligt och välkomnande forum ni verkar vara. :) Vi är totalcharmade av de här små pysarna. :) Jag ska ta en bild på hela buren strax #5, ska se om de vaknar snart (powernap) så man kan få dom på bild in action!
#7 vill oxå ha bild på buren, behöver lite inspiration till mina grabbar:P
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
Här kommer en bild på buren! Killarna föredrar dock att vara i sin nyutgrävda och nybäddade sovplats så dom kom tyvärr inte med. Det mesta är hemmagjort i buren. "Hyllan" är byggd av asp och hyllorna fastsatta med träplugg och säkert lim, och broarna är flätade med äppelkvistar som blev över efter en ansning. Allt är därmed fullt ätbart. :) Vi har ett ganska mörkt rum så vi har en LED-lampa (avger ingen värme) som belysning. Mängden spån syns ju inte på den här bilden, men det är runt 15cm alspån, blandat med rivna pappersnäsdukar som dom har boat med lite överallt.
Välkommen, hoppas du kommer trivas här på sajten! Du har två väldigt fina grabbar där. Deras bur var ju också riktigt härlig, kul med så mycket hemmagjord inredning. 😃
Tack så mycket #10! Ja vi kände att en inbyggd lekplats kan dom lika gärna få, som att ha den utanför i en hage eller låda. :) Så gillar jag att pyssla också, så lite hemmagjort passar mig perfekt (och gerbilerna med).
För den som inte gillar att snickra så mycket själv så ju ett tips (för inspirationstörstarna #5 och #8) att hålla utkik efter små skohyllor, vinställ etc. istället för att snickra ihop en egen hylla. Men då får man vara försiktig i vilket träslag man får sin färdiga produkt istället. :)
Här är en bild jag lyckades fånga på tornadon Frans idag!
Uppdatering: Det går väldigt snabbt framåt! Idag satte sig Morton i min hand och mumsade på puffat ris och satt kvar jättelänge! Han brydde sig inte ens att jag lyfte handen några centimeter. Superglad!
#12 vad kul!
// Linah
Gerbilsidan
och jag MÅSTE få putta denna lite,hur ser grabbarna ut nu?
// Linah
Gerbilsidan
Vad roligt att du frågar! Jag hade lite fotostuga med dem idag så här kommer en bildkavalkad. :)
Vi hade lite problem förut med att Frans inte gick upp i vikt som han skulle, men nu är de friska, pigga och normalviktiga bägge två - samt både tamare och nyfiknare. Och mycket större än de första bilderna. :)
De har även fått flytta från en 60cm lång bur till en 90cm lång bur så dom swoschar omkring hela dagarna (och nätterna). Om en månad kommer de att få ännu en uppgradering till 110cm lång. :)
åh så fina!😍 vad är frans färg?:)
// Linah
Gerbilsidan
#20 Tack, dom är så himla söta bägge två! ❤️
I en annan tråd här när jag bad om hjälp med att bestämma deras färg så kom vi fram till att Frans är Argente Pied Collared, men någon kanske är av en annan åsikt? 🙂
#21 jaha,det kan nog stämma! jag mindes först att han var en DEH,men de är så ljusa,så var tvungen att fråga;)
// Linah
Gerbilsidan
Välkommen hit!
MvH Tsunamis