Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettbeteende-temperament
Läst 307 ggr
JessicaN
0

Ihopsättning två honor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej allesammans! Är ju på jakt efter en liten hona till en hona jag ska ta över på 1,5 år. Hur funkar ihopsättning av två honor? Har bara haft hanar tidigare. Hittade en annons jag funderar på att svara på men det är väl inte omöjligt att sätta ihop två honor..? Den här honan är ju yngre än den jag ska ta över.

Anne.K
0

vuxna och könsmogna honor är omöjliga att sätta ihop. De är såpass revirshävdande att de slåss för att döda. Jag föreslår att du försöker få tag på en hona runt 5-6 veckors ålder för att kunna utföra ihopsättning med din vuxna hona.

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

JessicaN
0

Okej. Vet du någon som har leveransklara honor i närheten av Närke eller Östergötland?

Anne.K
0

Tyvärr har jag ingen koll på trakterna där. Annars går det alltid att få hjälp med transport och då kan du kolla bland uppfödare som bor längre bort. Då finns det några som har ungar eller har ungar på G.

JessicaN
0

Kan nog tänka mig att åka en bit, men kanske inte upp till norraste Norrland :P Någon du kan rekommendera? :) Honan jag ska få ta hand om är dove/lilac (bara sett på bild) så helst inte någon av dessa färger, men favoritfärgerna är burmese, siamese, svart, vittecknad svart eller vit. Helst någon som är leveransklar så snart som möjligt.

Anne.K
0

Jag tror Calypsos uppfödning kan passa dig då :). Hon avlar på siamese, burmese och svart bland annat. Har för mig att hon har kull nu?? Hon finns i Kinna utanför Borås. Så du kan ju höra med henne :). Annars så väntar Tsunamis en kull nu om jag inte är ute och cyklar? Hon finns i göteborg. Sedan har jag eventuellt en kull som föds om 2 veckor om honan är dräktig. Men då blir det ju några veckors väntan tyvärr om du ska vänta från mig. För den nuvarande kullen jag har nu så finns inga otingade honor kvar tyvärr :/ . Jag finns i Skara. Sedan finns det fler uppfödare så det är bara kolla runt :).