(S/O) 2 + 1 gerbilha. AKUT!
Hej!
Här kämpar jag på! Jag behöver verkligen hjälp med att hitta ny/a ägare till mina 3 hanar. Sambon har väldigt svårt för deras lukt samt visat tecken på allergi. Trotts regelbunden städning blir det ju en viss lukt.
Det är även en fråga om bristande intresse och tid, jag har 6 kaniner varav 2 fick jag för 2 veckor sedan då en man ringde och skulle avliva dem för att ingen ville ha dem. Kanin är mer mitt område och utöver dem har jag häst, jobb och portfolioarbeten som tar upp hela min tid. De är jätte roliga men gerbil är verkligen inte husdjuret för mig. Och jag kommer aldrig bli personen som avlivar bara för att intresset svalnat. Dessvärre ger jag dem inte den tid och uppmärksamhet en gerbil kräver. Så snälla hjälp mig ge dessa 3 goa killar någon som verkligen vill ha dem!
Vid intresse kan jag skicka med det mesta. Bur, sand, hus, matskål, vattenflaskor och mat. Symboliskt 50:- styck, de bor i Uddevalla och jag har bil och körkort så kan köra dem om det skulle vara så att kollektivtrafiken sviker. Har även en transportbur till de 2 svarta herrarna.
Gerbilerna är 3 hanar, dem som bor ihop kallar jag för Besten och Björn. Björn har en liten vit fläck och är något större än Besten. De är 1½ år och pigga och flitiga, Besten är den som alltid är först upp och ska kolla läget. Björn är lite försiktigare men även han kommer upp för att utforska.
Den herren som bor själv (efter ett jätte slagsmål med de andra) kallar jag Bulten, han är nutmeg och lika gammal som de andra 2. Han är lite försiktigare, tror de är följd av att han bor själv och får för lite uppmärksamhet.
Dem är friska och krya alla 3, är pigga och framåt.
Snälla vet ni någon eller är du själv deras nya ägare så är det bara att höra av sig.
Tack på förhand.
Har pmat dig:)
Om du fortfarande letar hem till dem kan du pma mig, jag kan kanske ta emot dem.