Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettburar-inredning
Läst 2012 ggr
Iseree
0

Hur stor?

Hur stor bur ska man ha för 3 gerbiler?
Jag var och köpte två gerbiler i en djuraffär idag, men nu i efterhand har jag verkligen fått skuldkänslor för att jag inte köpte alla tre som satt i buren, eftersom dom var syskon och allt :'(
Kan inte sluta tänka på den lilla som sitter kvar ensam nu, har verkligen jättedåligt samvete.. Därför tänkte jag tvinga mina föräldrar att åka tillbaka dit imorgon och köpa den siste också, men jag tror min bur är för liten.. Så hur stor bur ska man ha för 3 gerbiler?

MVH. Malin

Asa-N
0

Vad har du för bur till dessa 2 du köpte? Jag gissar att även nr 3 i så fall får plats.

Theo
0

Jag hoppas verkligen att du får hem den tredje!

Det är hemskt att se burar i affären där det

sitter en ensam kvar!

Iseree
0

#1 Längden är 55 cm, bredden är 38 cm och höjden är ca. 30 cm..

#2 Ja :/

Abico
0

#2 - Man kan ju undra varför djuraffärs personalen inte säger det då "Ni kan få den tredje för halva priset om ni tar honom också, dom blir ledsna om dom är ensamma och kan ha problem att hitta en ny kompis" ?

Hanna 

Speedy
0

Jo.. asså dom sålde bara en till mig.. är inte det väldigt konstigt? djuraffärerna ska ju vara så professionella ?

Asa-N
0

#3 jag tycker gott du kan ha även den tredje i med de måtten.

Iseree
0

#6 Okej :)

EmmaG
0

Personligen tycker jag att det är i minsta laget men visst funkar det.. När dom blir äldre kanske du kan hitta en större billig bur på tex blocket eller Tradera

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Jonet
0

Mitt akvarium är: 60cm L , 27cm B , 30cm H. hur många gerbiler får plats i det?

Gerbilflicka
0

Jag tycker 3 gerbiler kan funka i dessa burar, även om det är på gränsen. Det viktiga är bara att man låter dem få två lager (kan inte tjata nog om detta), alltså låter dem gräva permanenta gångar. Gör man det blir ju ytan som 120x30, alltså en väldigt rymlig bur. Gör man det inte blir ytan minimal och gerbilerna mår dåligt så… det är inget svårt val direkt, iaf inte för mig. ;)

Jonet
0

Jag ska ha 2 st i akvariumet + att jag inte har så stort rum. Men jag kanske ska byta till lite större när dom blir större (dom är någon månad lr nåt). Men jag jag har ett annat lite större uppe på vinden ( 80cm L , 35cm B , 36cm H). Men jag är inte säker på att det får plats.

Jonet
0

Betyder det någon stor skilnad mellan mina 2 akvarium? För gerbilerna asså.

tjiggit
0

Ja det tycker jag att det gör, det du har på vinden är ju 25 cm längre… Det hade vart bra om du fick plats med det stora, ju större destu bättre för djuren!

Jonet
0

Jag ska ta ner det stora sen när vi testar kutterspån. Ska förresten hämta mina gerbiler imorgon :D

tjiggit
0

vad roligt! Då får du ta ltie kort och lägga upp här så vi får se dem :D

Jonet
0

Ja det ska jag. Fairytail behövde en bild på en gerbil med färgen slate, som min är. Men bilder blir det iallafall :D

tjiggit
0

Vad kul! :D

Clariiz
0

Vad kul :D

Jag har tre flickor i ett akvarium med måtten 81x37cm räcker det eller ska jag hitta större när de bli äldre?

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

EmmaG
0

#18 Nej, det funkar fint =)

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken