Köpa en gerbilkompis
Vår ena Gerbil har dött, och då undrar jag om jag vågar köpa en ny kompis till den vi har, eller om det blir slagsmål. Vill inte riskera att behöva ha två burar men de skall ju ändå inte vara ensamma. Hur stor är sannolikheten att man kan sätta ihop en ny med den vi har? (Hane är det).
Det brukar inte vara några problem att sammanföra en ung hane tillsammans med en gammal hane.
Hur gammal är din kille? För är han gammal så kan det nog löna sig att skaffa två bebisar så inte den nya heller blir ensam när gamlingen dör.
Nej, han är inte så gammal, köpte dem efter jul så "ålder okänd" men man kan ju gssa att de var unga då.
Vad bra, så glad jag blir :-D då skall vi köpa en ny kompis vid nästa tillfälle. De har ju så himla kul ihop gerbiler och man blir ju så lycklig när man ser dem kuta runt ihop så det är förstås roligast med två :-)
I eftermiddags kom vi hem med "Liten" som han skall heta. Hade läst om att man skulle ha en neutral plats typ ett badkar när en ny Gerbil skulle introduceras för en gammal. Förstås låg gubben i badet just när vi kom hem så det fick bli en stor pappkartong och det fungerade alldeles utmärkt. Vi tog den tamaste Gerbilen de hade i djuraffären och de är nu i buren och verkar än så länge komma alldeles utmärkt överens :-)