hur långa ska tänderna vara?
Ja som rubriken lyder hur långa ska ens gerbilers tänder vara. Jag har ingen direkt koll på exakt långa dem ska vara för att vara bra, men kollade nyss på mina egnas tänder och såg ändå att dem undre tänderna är ju ändå ganska långa om man jämför med dem övre tänderna. Så jag försökte kolla upp på hur långa tänderna ska vara på google bilder men fick inte upp något bra men jag fick upp en guldhamsters tänder och jag tänkte man kanske kan jämföra med den bilden.
Så till min fråga ska ens gerbilers tänder var? Ska dem vara ungefär lika långa som guldhamsterns tänder på bilden?
*bild borttagen* /Mod
Hälsningar Emma & Kardemumma
Vila i frid Bianca, Wilda & Mulan
nej dom ska inte vara så långa! undertänderna är kortare och övertänderna är längre.
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
Vill bara fråga om du har fått tillåtelse från SHF/fotografen att ta bilden och lägga ut den? :)
oj då! :S då blir det nog att uppsöka en veterinär om ni andra här på iFokus har nått förslag på vad jag kan göra. För dem äter, tuggar på både träsaker i buren och kartong utan problem #2 nej det har jag inte. Men tycker det är lite löjligt att man ska behöva fråga om man får använda en bild som dels finns på en ganska känd sida (i alla fall i hamster och gerbil världen) för då får man ju ändå räkna med att bilder blir tagna och sen så skulle jag ju ha dem som en jämförelse inte nåt annat
Hälsningar Emma & Kardemumma
Vila i frid Bianca, Wilda & Mulan
#3 Ja men det är ju så att det är lag på att man inte får använda andras bilder utan tillstånd :)
Det är samma sak som att jag skulle ta bilder från http://nellieberntsson.metromode.se/ som besöks av flera hundra varje dag, utan att fråga om lov att använda hennes bilder ;)
Det är olagligt att ta bilder utan tillstånd. Gör du det har upphovsmannen rätt att fakturera dig, vilket kan handla om runt 2000 kronor per bild.
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus