missbildad gerbil
som jag skrivit tidigare så tar vi hand om en gerbil som varit väldigt nära döden, nu verkar hon mycket piggare.
Min kompis har en hon-flock på 3 honor som fungerar jätte bra tillsammans.
Våran lilla bäbis föddes med bara ett öga och vi tror även att hon är döv. kommer de 3 andra honorna acceptera henne även om hon är en "svag länk i flocken"?
det kan gå,men köp hellre en ny kompis.honor är ganska kinkiga,och för att det fortfarande ska funka för din kompis ha ha 3 honor tillsammans,så bör du inte sätta in en till.dels för att om du har riktigt otur kan dem slåss med den lilla tills den dör,och dem andra honorna kan också börja slåss,som förut varit överens. så köp hellre en ny:)
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
de 3 honorna bodde 4 tillsammans förut men gameltanten har tyvärr gått bort. men du tycker ändå inte jag ska sätta in den lilla till dom?
#2 nej,bättre att köpa en ny och låta dem andra 3 gerbilerna ha kvar sin vänskap. annars om man sätter in en ny så KAN det hända att då de gör upp i rang,vet dem inte vem som är högst. och då vill ju alla vara högst och bestämma såklart. och det leder till bråk,och även den lilla kan blandas in. så visst det går,men jag skulle köpa en ny och inte riskera att min fungerande hongrupp på 3 förstörs. inte alltid det går så,men ibland.:)
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
okej tack:)
Honor är väldigt revirshävdande så man bör inte introducera en fjärde till en grupp på 3. Hongerbiler brukar allt som oftast fungera dåligt i större grupper. De kan hålla sams läääänge men rätt som det är kan de vända och de slåss på liv och död. Därför rekomenderas inte fler än 2 honor tillsammans oftast.
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning