Siamese bilder
Här ska vi lägga in massor med bilder på siameser , tycker jag!!
Tyvärr så har jag ingen egen bild på en siamese,
skriv gärna också vad den heter
Stitch, han är en siamese patched :)

Vad söta! Skaffar jag fler gerbiler så skulle jag nog vilja ha en siamese-färgad… 
Åh vad fina!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#2 Det är en burmese :) Dom bleknar lite när dom kommer över 6v sedan mörknar dom igen. Din tjej har ju redan fått points i ansiktet och så, siameserna får det senare…
Ted, en siamese pied varigated dark patched :)

ohh vilka fina bilder, skicka in flera !!

Och redan fått points, hon är 4 månader och fick dom nyligen.
får jag påminna om att vi nyligen har haft diskussion om dessa färger där folk blev väldigt irriterade, var god och bibehåll den trevliga tonen här.
Tål man inte kommentarer om sina djur var god och lägg ej ut bilder i trådar!
Mvh Tassy - Medarbetare

Jag ber om ursäkt att jag blev irriterad, men jag har pratat med uppfödaren om min gerbils färg och ändå så får man motsägelse. Det blir irriterat då jag ju vet att min gerbils uppfödare är en av dom bästa vi har inom gerbiluppfödning och gerbilkunnande. Så jag litar på att hon vet om sin egenuppfödda är en siamese eller burmese.
Matilda: Det är inte första ggn som du argumenterar emot detta med färg på någons gerbil.
Nu har jag sagt mitt och kommer låta tråden vara från mina åsikter, nu vill vi se mera vackra siameser.

Här kommer en hane jag fick hem igår:
Tornados Quite a King…

#10 Jo, jag kom bara på såhär… kan det inte vara en lt. cp slate då?
Om du kollar på den här länken: http://www.egerbil.com/lightcp.html
Bilderna på massa cp färger, på mellersta raden, från bild nr 7 och en bit framåt är det bilder på lt. cp. slate. Det finns en bild där det jämnförs en burmese bebis och en lt. cp slate bebis. Där är dom jättelika och skulle båda kunna vara burmeser båda två tycker man. Sedan lite senare kommer en bild på en vuxen lt. cp. slate och där ser den nästan ut som en siamese ;) Så det kan ju förklara att det såg ut som en burmese och sedan blev en siamese, fast det igentligen var en lt cp slate? För genokoden ör siamese är ju: aa cbch E- G- P- och lt cp slate: aa cbch E- gg P- så det skulle ju kunna vara så :)

Jag återkommer med färg på hennes mamma o pappa. Men hon är färgbestämd efter möjliga utfall utav en mkt duktig och erfaren uppfödare, skulle tro att hon vet att det bara kunde komma siamese, burmese och pew i den kullen.
Men som sagt så återkommer jag.
/Maria
ibland förekommer de mest knasiga färger i kullar trots att chansen är nästan obefintlig
spännande

#21 Va lite samma här.. Lina o Jesper skulle inte kunna få gula.. ändå har jag en DEH pv och en DEH efter dem ^^
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
#21 och 22 det var era kullar jag hade i åtanke 

Dixie Yoda
Triini Demsil
Och deras dotter Orgonas Odd Molly:-)
ooh vilka snyggingar 

Haha.. Pappa Demsil.. Felix är pappa upp i dagen, förutom att han är burmese då ;) Jag har en bild på Felix där han har liknande min ;) Ska lägga upp den nån dag när jag har hårddisken igång ^^
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

Heheh burmeserna blev sin pappa upp i dagen och siamesen sin mamma upp i dagen. Det är konstigt, för det är ju formen och typen som är lik och inte färgen;)

oj vilka mörka siameser ni har.. råttsiameser är mycket ljusare=)
Qui dormit, non peccat

någon som har bild på en 14 dagars gammal siames ska snart få två små sötisar själv och jag och min syster vet inte villken färag en av dom har vi misstänker Siames

Okej tack

Var det en siamese?

Väldigt vacker! man blir ju avundsjuk.. ;)
#38 Är det siames? ser nästan precis ut som min burmesepojke :)
#39 En siamese, ja! Har en egenuppfödd burmese här hemma också ,och han är 3 och en halv månad och mycket mörkare än sin pappa som är ca 1 år. Absolut en siamese! 😃
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
#40 På den bilden ser man väldigt tydligt att han är siamese 😃
#41 Haha tur ;)
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan