Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettbilder-berättelser
Läst 516 ggr
Tillao03
2014-03-10 21:30
0

Busfröt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag var jag med Primus och nöten. Då lämnade jag locket öppet, buret står på golvet bara så att ni vet. Sen gick jag därifrån för vi skulle äta. Efter maten tänkte jag gå tillbaka till de. När jag gick igenom vardagsrummet kom helt plötsligt Primus utspringande ur mitt rum. Han sprang rakt in under soffan innan jag hann få fast han. Fast sen stod mamma på ena sidan och jag på den andra och när jag hade lockat med godis ett tag kom han äntligen fram. Han hade tydligen grävt massa spån så det blev så högt att han kunde hoppa ut! Men som tur var han han inte vara ute och springa så länge. Har någon annan varit med om samma sak? Alltså att gerbilerna tog sig ut själva alltså!:)

Tilde & GerbisarnaFörlägen

Prickbarnet
2014-03-11 15:16
0

Min ena gerbil smet när han och hans kompis var hos min moster och vi var på semester, och då fick dom bo en en mindre bur eftersom deras vanliga inte fick plats. typ 2 dagar innan vi kom hem så gnagde han ett hål i locket på buren (samla låda med hål i locket) och hoppade ut och gömde sig bakom diskmaskinen och kom inte fram. Sen har min moster hund också så det kunde ju ha gått dåligt, men hunden letade bara fram honom och sen satt Nalle bakom diskmaskinen hela dagen och på kvällen fick min moster fram honom x) En sak jag tyckte lät lite gulligt var att Merry (kompisen) hade grävt ur allt spån ur matskålen och "städat" i buren när Nalle va borta :P

Prickbarnet
2014-03-11 15:17
0

*dubbel post*

_Alicia_
2014-03-11 15:42
0

Har hänt mig 2-3 gånger. 😃

~ Hälsningar Alicia, Hoppsan och Kiwi! ~

Alicias.nu

ttournesol.weebly.com

Tillao03
2014-03-11 18:21
0

hihi,men nu behöver jag inte tänka på det för nu är primus och nöten hos lollynonna . primus ska paras!

Tilde & GerbisarnaFörlägen

ks.gerbil
2014-03-12 18:55
0

min ena är världens akrobat och om jag lämnar buren öppen hoppar han gärna upp på kanten för att kika ut och visa att han vill gärna ha lite uppmärksamhet men om han verkligen inte är rastlös så hoppar han inte ut utan går tillbaka in efter ett tag då jag lärt dem att göra det ifall jag råkar glömma att stänga buren, det hände en gång att jag hade lämnat den öppen när jag skulle till skolan och när jag kom hem satt båda i buren och sov 😛

Gerbil-hemsidan hittar du R

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.