Asså vöö??
pm:a mig annonsen
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
hittade en och har mejlat,ska då mejla allihop.
// Linah
Gerbilsidan
Sådär ska man definitivt inte ha gerbiler i! Den personen vet inte hur man handskas med gerbiler och hur dom ska bo. Blir så leds på sånna personer som inte har någon sorts information på hur dom ska leva. Till och med jag som inte har några gerbiler vet hur dom ska bo och hur många dom ska vara.
Jag har mejlat många, väldigt vänligt men alla jag har mejlar blir irriterade och kallar mig snorunge, skitunge och sånt.
#3 tycker också att det borde vara självklart att man ska veta hur djuren man skaffar ska bo! #4 Tråkigt att dom inte tar det på allvar x(
Medarbetare på Sheltie Ifokus.
har mejlat en ,kunde verkligen inte låta trevlig,men fick ett supersnällt svar tillbaka.sen har jag mejlat supertrevligt men fått värsta aggro tillbaka.
// Linah
Gerbilsidan
Bästa sättet att bemöta säljare med sånna här annonser är att rekommendera dem att sälja gerbilerna separat till någon som har rätt sorts bur (akvarium) och att de säljer buren och plasttillbehör till någon med hamster/dvärghamster/möss.
För i slutändan vill de ju bara bli av med djuren och buren.
MvH Tsunamis
#7 Skulle säga samma sak.
Jag har pratat med många människor som har hållit sina gerbiler på fel sätt men ingen har någonsin gjort det för att plåga dem. Det beror i 9 fall av 10 på okunskap. Ibland undrar man ju hur vissa tänker, för någonstans borde det sunda förnuftet spela in, men trots allt så menar människor i de flesta fall inget illa gentemot djuren.
Det är lätt att bli upprörd eller arg. Men bara man pratar på ett lugnt och moget sätt så brukar de flesta ta åt sig av de råd man ger dem.
Men så måste man också komma ihåg att människor som lägger ut annonser på blocket inte ber om hjälp, de vill få sina djur sålda. Då har man ett helt annat utgångsläge.
Om man ändå vill mejla och säga till så är ett tips att skriva lite kort och gott ungefär:
Hej! Vilka fina gerbiler du säljer! Tyvärr har jag själv inte mer plats hemma men som gerbilägare och djurvän skulle jag bara vilja tipsa om att sälja djuren och buren separat då gerbiler lätt skadar sig en sådan bur och det vore förstås inte roligt för de nya ägarna!
Lycka till med försäljningen och ha en trevlig dag!
Chansen att människor tar åt sig ökar desto trevligare man är tror jag 🙂
Jag har faktiskt själv tittat på dessa gerbiler då de finns väldigt nära mig, men tyvärr har jag inte riktigt tiden eller platsen för att hela tiden ta in omplaceringar. Hoppas att de kommer till ett fint nytt hem ändå!