Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 258 ggr
Juice93
2014-04-17 16:10
0

Ihopsättning

Hej,

Jag försöker sätta ihop 2 äldre gerbilhanar, och jag tyckte att det gick bra i början, men är lite osäker på hur det fortgår…

Ingen av dom har visat minsta aggressivitet, de hälsa ordentligt på varandra och bråkar inte. Problemet är att min ena blir jätterädd, stampar och försöker hela tiden springa undan. Den andra vill gärna vara social och springer efter min kille och försöker lukta på honom, men han blir väldigt stressad av detta, så jag tar isär honom när det har hållit på ett tag. 

Det är inga problem när de är i den avdelade buren. Då blir inte min kille stressad eller nått, då kan de sitta och småtvätta varandra på nosarna :) 

Jag har någon teori om att båda är ranglåga så att det är därför de har svårt att bestämma sig vem som ska vara boss… Men någon kanske har varit med om liknande? 

Tips tas emot med tacksamhet :)

ForeverEmma_
2014-04-17 19:14
0

Jag har aldrig sätt ihop gerbil men det låter som du säger att det är rangordning dem håller på med, och så länge dem inte bråkar skulle jag nog inte separera på dem. Men någon kunnig får rätta mig om jag har sagt nått knas eller nått fel.

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta