Inredning
Hej alla!
Jag ska köpa ett akvarium för första gången i mitt liv på fredag till min lilla Lolo och jag vet inte riktigt hur jag ska inreda för att hon ska tycka att det är kul och inte bli uttråkad. Just nu har jag en duna och det är lite svårt att inreda kul i den så jag ska som sagt köpa ett akvarium. Funderar även på att byta spån typ och allt. Just nu har jag Dogmans burspån och jag är inte riktigt nöjd med det för det dammar väldigt. Så jag behöver tips om vilket spån som är bra. Jag läste något om torv någonstans. Är det bra eller har ni något annat som ni använder? Snälla hjälp mig!!!
Jag anväder mig av alspån blanat med carefresh. Det är lite dyrt att köpa men det är värt pengarna då alspån dammar inget men dock dammar carefresh lite men inte alls mycket. Och gerbilerna kan gräva tunnlar i denna blandning av spån. Min har grävt många fina tunnlar och sen har dem grävt mindre bra ^^
Sen för att din gerbil inte ska bli uttråkad så släng ner en massa kartonger varje dag så har hon något att göra. Sen kan du också slänga halm åt dem eller lägga halm i kartonger eller toarullar.
För det jag har som inredning är ett hus till dem, en hylla, två trätunlar. två krukor och ibland en tunnel eller en boll av gräs inget mer. Sen har jag 20 - 30cm spån och sen består resten av inredningen av kartong.
Hälsningar Emma & Kardemumma
Vila i frid Bianca, Wilda & Mulan
På granngården har dom enorma spånbalar för 89 kronor som exempelvis jag använder till mina gerbiler. Bra inredning är trähus, ihåliga "stockar", toarullar, tomma äggkartonger, vanliga kartonger och toapapper. Man kan också ha andra sorts små krypin fast inte av plast då förstås! En glasburk till exempel kan vara bra som sandbad. Och mycket spån;)
Sen undrar jag, har du bara en gerbil? För dom ska ju vara minst två.
Medarbetare på Sheltie Ifokus.
Tack för svaren båda två och Bello_O jag hade två men den ena gick bort för någon månad sedan.
#3 Jaha:)
Medarbetare på Sheltie Ifokus.
Emma du skriver att du använder Alspån blandat med Carefresh och jag undrar hur länge räcker en påse med alspån på 25l?
#5 Jag köper en 80L påse från zoo.se som kostar 200kr och det räcker till tre städningar och jag städar åt mina var 5vecka. Så en 25L skulle bara räcka till en städning för min del.
Hälsningar Emma & Kardemumma
Vila i frid Bianca, Wilda & Mulan
Okej.. Då vet jag
Okej.. Då vet jag