Köpa mycket sand?
Vet någon vart man kan köpa stora "säckar" med chinchilla-sand till gerbilerna? Jag har nu köpt småpåsarna ed kanske 1-2 liter. Men nu är det så att jag flyttat till en stad där det inte finns en djuraffär, så måste köpa på mig det när jag är hemma i den andra staden (som är 25 mil här ifrån)
Vore ju också mer praktiskt om jag hade en stor säck med sand, då det går åt så mycket.

Prova typ Lantmännen eller liknande.. Mataffärer kan också ha sand men då är det nog bara 1-2 liter..
Beställ hem via djuraffären. Det gör jag.

Snacka med djuraffären & be dom beställa en stor säck till dig
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Du kan även köpa blästersand på Bilmetro, det gör jag de gånger jag hittar en sån butik:) Där kostar 25 kg 50:-
Senast köpte jag sandlådesand på Barnens hus, finns även på Toys R Us. Det var nåt liknande i prisväg. Och mycket bra sand, allt jag köpt! På Bilmetro finns det olika korn-storlekar, jag tar ju den minsta. Har tyvärr precis slängt påsen, så jag vet inte på rak arm, men det står att läsa där. Men sandlådesanden var i plastsäckar, så där såg man att det var fin sand ändå. Så det kan jag rekommendera!

Jag tror att #4 pratar om Biltema, inte Bilmetro. Det är iaf där jag köper min blästersand. :)

Haha, jajamensan, det stämmer bra det..Tack för det:)
Det låter intressant! Vi har en Biltema precis i närheten, sådär kanske man skulle köpa i fortsättningen.
Fast jag har fortfarande några kilon kvar av sanden jag hämtade på stranden i somras