Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettburar-inredning
Läst 848 ggr
ellinorpalmer
0

Köpa mycket sand?

Vet någon vart man kan köpa stora "säckar" med chinchilla-sand till gerbilerna? Jag har nu köpt småpåsarna ed kanske 1-2 liter. Men nu är det så att jag flyttat till en stad där det inte finns en djuraffär, så måste köpa på mig det när jag är hemma i den andra staden (som är 25 mil här ifrån)

Vore ju också mer praktiskt om jag hade en stor säck med sand, då det går åt så mycket.

Speedy
0

Prova typ Lantmännen eller liknande.. Mataffärer kan också ha sand men då är det nog bara 1-2 liter..

Gerbilflicka
0

Beställ hem via djuraffären. Det gör jag.

EmmaG
0

Snacka med djuraffären & be dom beställa en stor säck till dig

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Lotte
0

Du kan även köpa blästersand på Bilmetro, det gör jag de gånger jag hittar en sån butik:) Där kostar 25 kg 50:-

Senast köpte jag sandlådesand på Barnens hus, finns även på Toys R Us. Det var nåt liknande i prisväg. Och mycket bra sand, allt jag köpt! På Bilmetro finns det olika korn-storlekar, jag tar ju den minsta. Har tyvärr precis slängt påsen, så jag vet inte på rak arm, men det står att läsa där. Men sandlådesanden var i plastsäckar, så där såg man att det var fin sand ändå. Så det kan jag rekommendera!

tjiggit
0

Jag tror att #4 pratar om Biltema, inte Bilmetro. Det är iaf där jag köper min blästersand. :)

Lotte
0

Haha, jajamensan, det stämmer bra det..Tack för det:)

Candela
0

Det låter intressant! Vi har en Biltema precis i närheten, sådär kanske man skulle köpa i fortsättningen.

Fast jag har fortfarande några kilon kvar av sanden jag hämtade på stranden i somras Oskyldig