Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etiketthälsa-sjukdomar
Läst 424 ggr
ForeverEmma_
1

Klippt i pulpan

Blir det lätt infektion om man råkar klippa i pulpan på sin gerbil när man klipper klorna?

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

lollynonna
0

jag klipper inte klorna på mina gerbiler,så jag kan inte svara på det.

// Linah 

Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

Alana82
1

Med tanke på att det inte blir det på hund eller katt så tror jag nog att gerbilen klarar sig bra utan någon direkt behandling

The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers

linn8
0

Hej! Tja det beror lite på om de bor i en ny städad bur, om det kommer sand i osv. Men det är inte helt riskfritt att klippa klor. Det kan nämligen blöda en hel del så om du gör det måste du vara försiktig=)

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

ForeverEmma_
0

#3 jo hade städat dagen innan och var rätt så noga med att hon inte fick gå ner i sanden och tror inte hon gick ner där heller dem närmsta timmarna.

Men i alla fall så igår när jag kollade på det såg det fint ut och inget spår av nått blod heller.

Det är nog bara jag som stressar upp mig och blir orolig i onödan då mina gerbiler är mina första husdjur någonsin. Så blir lite nojig ibland. Vill ju att dem ska ha det så bra som möjligt och sånt.

linn8
0

#4 har du kollat så att inte själva tån är svullen? Det är ett tecken på att något inte är som det ska. Hoppas på att det fortsätter att läka bra:)!

Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!

ForeverEmma_
0

#4 Nej det har jag inte tänkt på. Får kolla till den när hon vaknar :)

ForeverEmma_
0

Hade turen att dem vaknade till nyss och inga tecken på svullnad eller nått annat så nu är det bara att vänta på att det läker :)

linn8
0

#7 vad skönt!