Vad håller dem på med?
Min ena tjej springer runt och jagar min andra och rider på henne sen. Jag vet att det är domenans dem håller på med, men dem brukar inte hålla på såhär mycket. Kan det vara så att Bianca då som blir riden är bruntig? För hon skjuter lite upp rumpan och blir lite längre när Wilda då kommer nära. Eller kan det bero på att jag städade deras bur igår?
Bianca har även doft markerat två eller tre gånger på skokartongen jag la ner igår. Varför jag undrar om detta är för att dem har aldrig hållt på såhär i buren bara några gånger då jag har haft dem ute tillsammans.
Vill också bara tillägga att det är oftast (nästan alla gånger) att Wilda rider på Bianca på skokartongen där Bianca doftmarkerade.
Hälsningar Emma & Kardemumma
Vila i frid Bianca, Wilda & Mulan
Hur gamla är dina flickor? Jag har två hemma som båda är verkligen extrem fertila och turas om att rida lite på varandra beroende på vem det är som brunstar. Antingen kan det vara som du säger, Dominans, eller att de faktiskt gör vad de kan utan några grabbar i närheten. Och du är helt säker på att båda verkligen är honor också? Var lite uppmärksam på dem så att det inte blir en för stor maktkamp mellan de två, ser du om de tjafsar mycket? Samtidigt som de gör upp när de börjar blir vuxna och fertila ska det inte gå för långt att de börjar slåss på riktigt.
Disa, Hollywood's gerbiluppfödning
#1 8 månader och 2 veckor är dem och jag är helt säker på att båda är tjejer, för inga ungar har dykt upp sen jag köpte dem i november och det finns inga tydliga pungar på dem :P
Allt är lugnt mellan dem nu och jag tror och misstänker att det var domminans dem höll på med med tanke på att det var dagen efter jag hade städat som dem höll på. Men ska hålla så att det inte blir bråk :)
Hälsningar Emma & Kardemumma
Vila i frid Bianca, Wilda & Mulan