Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 355 ggr
Whippetgerbilen
1

Två gerbiler till!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag ska få skaffa två gerbiler till! :D Är så glad :). Men jag har en fråga. Mina gerbiler jag har nu är från djuraffär och dom är jättefriska och bits aldrig. Den djuraffären är riktigt bra :). Det är en av personalen som föder upp gerbilerna så det är ingen grossist uppfödning eller så. Jag fick ett papper där det stod friskhetsintyg. Jag menar alla djur behöver ju ändå ett hem och jag känner mig tryggast med att köpa från djuraffär. Eller är det fel?

Dogs is my world ♥

Anne.K
1

En seriös uppfödare är alltid bättre om jag får säga vad jag tycker. Ett friskhetsintyg säger inte så mycket egentligen mer än att en veterinär bara har gjort en titt på gerbilen. En sådan titt klarar en erfaren uppfödare också av att göra och se om gerbilen är till synes frisk utan en veterinär. Sedan så ogillar jag hela grejen med att djur säljs i affär. Men det är min personliga tycke. Men jag står fast vid att en serils uppfödare är ett bättre val. Sedan om du vill köpa från affär är ingen som kan hindra dig. Det är bara du som kan avgöra hur du känner inför det hela. :)

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Anne.K
0

Serils = seriös Skriver ifrån mobil så får ursäkta stavfel.

Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Whippetgerbilen
0

#1 Tack för din åsikt! Tycker också att det är lite fel att djur säljs i affär, men jag tycker dom sköter om djuren väldigt bra och så ;)

Dogs is my world ♥

Whippetgerbilen
0

Förresten, vet någon vad ett akvarium på hornbach kostar? :)

Dogs is my world ♥

moawi
0

#4 Minns inte exakt nu, men tror 4-500 kr för ett 112-liters akvarium. Inte mycket i vilket fall :)

Whippetgerbilen
0

#5 Ok :) Jag köpte ett begangnat akvarium igår på blocket för 300 kr :D

Dogs is my world ♥