|K| 9/2 BEW/Polar fox gerbil
Söker med ljus & lykta efter en BEW (eller eventuellt polar fox) gerbil, hane eller hona. Allt från planerad kull till vuxen är av intresse.
Kommer bo i ett kärleksfullt & livslångt hem i en stor hemmabyggd bur med mycket grävmöjligheter som omtyckt familjemedlem (EJ reptilmat).
Köpes tillsammans med sin burkompis/ar, annars har jag många års erfarenhet av hur man sätter ihop gerbils & kan därmed ge en ny kompis.
Besvarar PM från hela landet.
.
Har du mailat direkt till uppfödare som föder upp de varianter du vill ha? :)
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Ja, men tyvärr inget svar :/ Har sökt en BEW i snart ett år, vill så gärna ha minst en igen. Min senaste BEW gerbil somnade in för snart 1,5 år sedan. Tanken var att ta en kull efter henne, men hittade ingen bra hane till henne & sedan blev hon för gammal.
#3 ja, det är nog inte så många som föder upp BEW i dagsläget som det verkar som. Har du provat hos Calypso? Har sett att hon fått en och annan BEW. Annars vet jag inte hos vem du skulle kunna få tag på BEW. jag själv föder ju inte upp den färgen heller. Tsunami's har gjort det, men det gör hon nog inte längre om jag förstått det rätt. Men hon kanske annars har koll på vilka som idag sysslar med BEW.
Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning
Det verkar tyvärr inte som det.
Tack, har mailat henne nu också :)
.
.
BEW gerbil behöver ej vara från en uppfödare.
.
Ingen som vet av någon till salu? :(
Jag har sett ditt mejl men inte hunnit svara ännu. Jag har två BEW's just nu men jag är lite osäker på hur det var med väntelistan. Jag ska kolla upp det och hör av mig, men jag har inte glömt bort att svara alltså :)
Åh, tack snälla för svar, Moiz :D
Det vore jättesnällt, ser fram emot svar :)
.
.
Var finns mina små liv?? :/
Fortfarande inte hittat :(

Hej, jag har fått ganska många BEW i mina kullar, alla bär på blekgenen, dock vet jag inte hur det blir med kullen i vår, då min avelshane troligen drabbats av en tumör (ska undersöka honom hos veterinär snart). Men, han bor tillsammans med en BEW hane, skulle det hända att jag behöver avliva avelshanen så skulle du kunna få köpa hans burkompis. Han föddes sommaren 2013,
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
Skickar ett PM till dig annaforsgren!
Jag har en kull just nu med bla en BEW hona, dessa är födda den 17 mars och kommer vara leveransklara 11 april. Hon kan säljas tillsammans med någon av hennes systrar som är en Agouti, en LDEH (light dark eyed honey) och en grey agouti.
Mvh Annika - Registrerad uppfödare av gerbiler
kika gärna in på Disyertos hemsida
#20 var bor du?
// Linah
Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
Gerbilsidan
#21 Jag bor i Varberg, 1h söder om Göteborg.
#22 men ååhh det var lite långt liksom:/
// Linah
Gerbilsidan
Det kanske går att ordna transport på något sätt, var bor du?
#24 i älvsbyn:/
// Linah
Gerbilsidan
#24 kan du fixa transport till stockholm? isf är jag intresserad!
// Linah
Gerbilsidan
#26 Jag har en kontakt som ibland åker mellan Varberg och Sthlm, så det kan nog kanske gå att ordna.
Jag har skickat ett mejl på nytt till dig Yoshi, jag vet inte om det var så att det hamnade i skräpposten förut? Jag blev nämligen själv varnad för att öppna mejlet som jag själv hade skickat från mejlen jag var inloggad på, på grund av skräppostrisk, haha 😃