Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 735 ggr
Depsin
0

Svårt att sälja gerbiler?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, Jag har två gerbilhonor som är födda 7 maj 2013. Nu har min son fått allergi mot pollen tror vi, men vi vågar inte ha kvar gerbilerna om det skulle vara dem han är allergisk mot. Känns jättetrist :-( Men är det svårt att sälja gerbiler med akvarium och tillbehör i trä? Vad ska jag göra?

Disyerto
0

Jag var i tron av att jag var pollenallergiker under många år, eftersom det var detta min läkare sagt (utan att ta några prover). När jag märkte att jag blev allt sämre och kände av allergin även på vintern misstänkte jag att det inte riktigt stämde. Då gick jag till annan läkare och tog allergitest, för samtliga tester (var lika bra tyckte både jag och läkaren) eftersom det är bara ett blodprov det handlar om så är det inte så mycket att gå igenom. Det visade sig att jag i själva verket var allergisk mot katt (hade katt då) men inte det minst mot pollen.

Om jag var er så skulle jag ta er son till vårdcentralen för ett allergitest för att kunna veta mer exakt och så att man kan ge honom rätt behandling. Det är bara dumt att i flera år gå runt och tro att det är något man är allergisk mot något fast det i själva verket är något annat man reagerar på.

Mvh Annika - Registrerad uppfödare av gerbiler
kika gärna in på Disyertos hemsida

ForeverEmma_
0

vad har ni för sorts spån till dem? är det vanligt kutterspån eller är det nått annat?

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

Gerbilles
0

Jag tycker också ni ska låta er son ta ett allergitest. Vore ju inte så kul att senare få veta att ni kunde ha haft kvar gerbilerna för att det visade sig att han var allergisk mot något annat.

Sen angående hur lätta gerbiler är att få sålda så tror jag det varierar på vart man bor. Sen tror jag det är lite svårare att få vuxna gerbiler sålda tyvärr, är ju så med dom flesta djur skulle jag tro. Men du kan ju alltid skapa en annons här och se om någon nappar. 👍

Tsunamis
0

Det är inte så vanligt att en allergisk person reagerar mot just gerbiler, de har minimalt med allergena ämnen. Vad man däremot kan reagera mot är dammet i deras bur men då är man snarare damm-allergiker eller har svårt för det.

Skulle också rekommendera allergitest.

MvH  Tsunamis

Depsin
0

Tack för era svar. Vi väntar på remiss till allergiläkare så det är på gång. Storebror och pappan är allergiska mot pollen och katt. Det kan absolut vara spånet, det är vanligt kutterspån. Jag hade även små bitar av något träslag i (tror det var en) men det reagerade storebror på. Hö har jag aldrig haft. Vi får hoppas på en snabb utredning och att det inte är någon stor allergi. /Depsin