Störs ni under natten?
Är lite nyfiken på er som har era gerbiler i era rum, blir ni störda av dem under natten när ni ska sova?
Själv har jag svårt att somna om eller sova om mina gerbiler är vakna. Då när jag störs av dem så använder jag en öronpropp i det örat som jag inte har mot kudden. Men om mina gerbiler sover när jag går och lägger mig sover jag utan öronpropp och sen kanske under natten får sätta i en.
Hälsningar Emma & Kardemumma
Vila i frid Bianca, Wilda & Mulan
Mina gerbiler är för det mesta dagaktiva och kväll aktiva. Men om jag ska vara ärlig så kan jag inte sova utan ljudet ifrån dom. Jag har nästan alltid haft gerbiler så det känns bara hemtrevligt;)
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
Jag brukar faktiskt inte störa mig på dem. Pojkvännen gör det däremot. Fast någon gång har de fått för sig att gnaga på något trähus sådär mot kvällskanten, då har jag inte kunnat sova. :p
Jag har vant mig vid dom och jag tycker inte dom låter så mycket på natten eller jag stör mig inte på det ifall. Jag tycker det är skönt att dom låter för då vet jag att jag inte är ensam när jag ska sova. Och jag tror att dom mest är pigga på morgonen, kvällen och mitt på dagen.
Nja, inte direkt. Tycker mest det är mysigt när dom knaprar på lite kartong.. 😊 Men sen tror jag dom sover ganska mycket under natten, dom har väl lärt sig att det inte är någon idé att vara vaken när ingen kan ge dom godis eller ta upp dom hihi.
Jag stör mig inte, endån så har jag 18 Gerbiler och 11 Dvärghamstrar som är väldigt nattaktiva på mitt rum! När jag är inne på rummet så "hör" jag de knappt längre. Men om jag är inne i mina föräldrars rum som ligger två rum bort från mitt så hör man de tydligt ;) Och även om man är i vardagsrummet som är under mitt rum så hör man de då också 😳
Mina gerbiler är mest dagaktiva och morgonaktiva. Men ibland så knaprar dom på lite kartong men eftersom jag har haft hamster så märker inte jag det så mycket för en hamster enligt mig låter dubbelt så mycket mer :)
När de gräver så stör de inte, men om de börjar tugga på kartong eller trähus eller något sådant så kan det vara lite jobbigt och jag har svårt att somna :p
#4 Håller med dig, man känner dig inte ensam när dem ändå låter
#6 Oj! Det var inte lite djur du hade xD
#8 Jo när dem tuggar på huset när man ska sova eller somna om är det inte så uppskattat, inte skvätta eller tugga kartong för den delen heller :P
Men kommer väll också bli ännu mera van ju längre jag har haft mina också. Har ju bara haft dem sen November och börjar nu kunna sova lite mer genom hela nätterna xD
Hälsningar Emma & Kardemumma
Vila i frid Bianca, Wilda & Mulan
#9 Haha, ja är man uppfödare så är man ;)
efter att ha levt med nattaktiva gnisselhjuls galna dvärghamstrar så blir nog gerbiler busenkelt, sover som en stock oavsett ljud nuförtiden, undantaget är katt som hulkar och är till att kräkas, då vaknar jag på stört och tar reda på vars kisse är och om den behöver flyttas på för att rädda sängen, soffan eller någe annat mjukt som är jobbigt att rengöra, man är nog rätt anpassningsbar i längden 🤪
The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers