Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikett: allmänt-om-gerbiler
Läst 312 ggr
vaniljkaka
3

Mår dom verkligen bra i bur?

När jag tittar på mina gerbiler tänker jag ibland att tänk om dom inte trivs, dom är instängda och de ända dom har att göra är att gräva i de där spånet dom har. Alltså trivs verkligen gerbiler i bur? även om dom har stor bur så känner jag att dom borde ju inte trivas… dom kanske ser glada ut, men vad ska dom göra annars?

gäller även andra djur i burar som hamster,råtta, marsvin m.m 

Vad tror ni?

Wellcraft
0

En stor bur med rolig miljö & möjlighet att utföra sina naturliga beteenden är jättebra.
Komplettera med en bra rasthage så blir nog de flesta smådjur mer än nöjda + massa kärlek såklart.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

Novelia
0

Djuren hade ju trivs bäst om dom fick leva i sin naturliga miljö och utföra sina naturliga beteenden. Däremot så envisas människor med att ha djur i bur och då finns det ju massvis man kan göra för att försöka göra det så bra som möjligt för dom =) 

Ett tips är att läsa på om den arten man har och försöka återskapa deras naturliga biotop samt ge dom tillgång till sådant som gör att dom kan utföra sina naturliga behov. 

Sen finns det ju mer eller mindre lämpliga djur att ha som sällskap. Fåglar tex tycker jag är en av dom värsta djuren att ha, för hur återskapar man deras miljö och hur ger man det utrymme som dom har i det vilda? Det är ju nästintill omöjligt.. Hundar kan jag tycka är ett mer lämpligt djur då den följer sin flock och trivs med det och får vara både ute och inne. Men även där gäller det ju att man som ägare ligger i för att dom ska få det så bra som möjligt.

I have no sympathy for people without empathy