Gerbiler iFokus

Gerbiler

Etikettallmänt-om-gerbiler
Läst 388 ggr
kaninbollen
0

Hona eller hane?

jag funderar på att köpa två gerbiler, men vad är bäst, två hanar eller två honor?

kaninbollen
0

svara nån?

[ravvie]
0

Så här står det på www.gerbilclub.com:

"Hanarna är lite större än honorna och generellt sett är de lite lugnare än honorna men detta kan vara mycket individuellt. Både honor och hanar kan hållas med en eller flera partners av samma kön utan problem, under förutsättning att de sätts ihop som ungar."

Läs runt på de olika sajterna om gerbiler så får du nog mer info om dem. Google är din vän. :)

Fairytail
0

Det beror ju på om du bara vill ha två, eller om du kanske vill skaffa fler sen. Och om du är en aktiv person som har tid att aktivera gerbilerna mycket eller om du mer vill ha en "soffpotatis". Det beror ju ganska mycket på hur du själv är som människa, vilket som passar.

kaninbollen
0

okej, ja, det blir nog max 2 st. möjligtvis att jag kankse köpa fler om nått år eller så..

fridelfina
0

Har förstått (tror jag) att om man ska ha honor är det bästa att bara ha två. Hanar går lättare att ha flera.

Gerbillexperterna får rätta mig om det är fel. Men jag har för mig att jag läst det här eller nån annan gerbilsajt…

kaninbollen
0

okaj :P

Fairytail
0

Stämmer fridelfina

Clariiz
0

Mina flickor är 3 stycken.. Kommer de bråka när de blir äldre? Eller funkar det endå?

(ursäkta att jag snor lite utav tråden.)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Fairytail
0

Det beror helt på individerna. Vet 3 hanar som levde lyckliga tillsammans tills de blev runt 2 år och då började de slåss som galningar. Så jag menar, det är aldrig säkert att de kommer att funka alltid. De flesta gör ju det och de brukar inte börja slåss om de känt varandra hela livet, men det finns ju alltid undantag.